ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

دو انتصاب در یک هفته/ آغاز به کار نمایشگاه کتاب فرانکفورت

اعضای شورای سیاستگذاری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، مدیر ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب با حکم معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه کتاب منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت حسین شیخ رضایی دبیر علمی همایش «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» اغلام کرد: شورای کتاب کودک با همراهی خانه کتاب در روزهای پنجم و ششم آبان ماه در خانه کتاب «همایش کودک، ادبیات و لذت های خواندن» را برگزار می‌کند.  در این دو روز سی مقاله داخلی با موضوعاتی چون انواع خواندن، کاربردهای خواندن، فناوری‌های دیجیتال و خواندن، بیان تجارب شخصی و سازمانی در حوزه خواندن و خواندن تصویر، خواندن ترجمه ارائه می شود. 

همچنین با حکم معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند. بر اساس این حکم آقایان حجت الاسلام و المسلمین سید طه هاشمی، همایون امیرزاده، علی اصغر سیدآبادی، محمود صلاحی، مناف یحیی‌پور، محمد الهیاری، مجید غلامی جلیسه، غلامرضا امیرخانی، محمدصادق رحمانیان، علیرضا برازش، منصور اعتصامی، ابوالحسن ریاضی، سعید پورعلی، علی اکبرزاده و عیسی علیزاده به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.  
 
با حکم مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب، محمد هرندی پور مدیر کل روابط عمومی پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) را به سمت «مدیر ستاد خبری  بیست و چهارمین دوره هفته کتاب» منصوب شد.  
 
شصت و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت آغاز به کار کرد، این نمایشگاه  به مدت پنج روز میزبان دست‌اندرکاران صنعت نشر و علاقمندان خواهد بود. امسال از جمله مهمانان دعوت شده به این نمایشگاه ویلم الکساندر، پادشاه هلند و فیلیپ و ماتیلده، پادشاه و ملکه بلژیک هستند. در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت نزدیک به ۷ هزار ناشر شرکت دارند و انتظار می‌رود ۲۸۵ هزار نفر از آن بازدید کنند. متناسب با مهمانان امسال، در پنج روزی که نمایشگاه کتاب فرانکفورت دایر است، بیش از ۳۷۶ عنوان کتاب جدید در رابطه با فلاندر و هلند به معرض نمایش گذاشته می‌شوند. 

آیین افتتاحیه سلسله‌های نشست‌های جایگاه اقتصاد مقاومتی در گفتمان فرهنگی ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر فکوهی انسان‌شناس و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و حسین راغفر اقتصاددان در تالار گفتگوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آنکه برداشت‌های متفاوتی از موضوع اقتصاد مقاومتی می‌شود، گفت: این اقتصاد با تکانه‌ها، رکود، بحران و فروپاشی اقتصاد ملی روبه‌رو نمی‌شود بلکه مقاوم و حتی رو به رشد است. اگر چنین تعریفی را بپذیریم نیازهایی باعث طرح این عنوان و موضوع شده است. در اینجا این بحث مطرح می‌شود که چطور می‌توان اقتصاد پایدار را شکل داد. آیا می‌توانیم در زمینه ارتقای سطح امنیت اقتصاد ملی تلاش کنیم و از سیکل بحران رونق و رکود فاصله بگیریم؟
 
نشست خبری تشریح برنامه‌های حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت و بلگراد هفته گذشته در سالن موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد. سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست خبری، در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از قطعیت برکناری علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع دارد و در صورت این بر کناری مدیران فرهنگی کشور با چه کیفیتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور خواهند داشت، گفت: پاسخی درباره صحت و سقم برکناری وزیر ارشاد نمی‌توانم بدهم اما در مورد خودم باید بگویم برنامه‌ای برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت ندارم
 
در این هفته با حکم علی جنتی دبیر و اعضای هیات علمی سی و چهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند بر اساس احکام صادر شده آقایان حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری، دکتر محمدرضا موحدی، دکتر محمد امین قانعی‌راد، جواد محقق، دکتر محمدتقی خانی، دکتر محمود کمره، مجید غلامی جلیسه، دکتر محمد خزایی، دکتر محمد سلگی، دکتر محسن جوادی و دکتر منصور صفت‌گل به عنوان اعضای هیات علمی سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار