شیراز؛

پرداخت 85 درصد یارانه به کشاورزان شرکت کننده در طرح تجمیع اراضی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت کنند تا ۸۵ درصد یارانه پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق استان فارس اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت کنند تا 85 در صد یارانه پرداخت می کند که این فرصت بسیار خوبی برای کشاورزان در جهت تجمیع اراضی خود است.
طهماسبی با بیان این که برای بعضی از محصولات برند خود پیگیر دریافت نشان ثبت جغرافیایی باشید افزود: استفاده از تکنیک های جدید، اصلاح باغات، استفاده از ارقام جدید و پر محصول را در دستور کاری خود در معاونت باغبانی قرار داده ایم.
محمد مهدی برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره گفت: تمام تفکر و تلاش دولت، مجلس شورای اسلامی و نظام در تصویب برنامه ششم،  توجه به اقتصاد است.
وی با بیان این که یکی از اهداف بسیار مهم دولت و مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به مساله توسعه روستاها است افزود : باید تلاش کنیم که کشاورزی را از حالت معیشتی به کشاورزی اقتصادی تغییر دهیم و برای رسیدن به این مهم بایستی ضریب مکانیزاسیون، درصد ماده آلی خاک، توسعه گلخانه ها، افزایش تواید در واحد سطح و استفاده از بذور گواهی شده در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: مهمترین تهدید آینده کشور ما مساله آب است و باید در این خصوص بهره وری آب در بخش کشاورزی بالا ببریم.
برومندی بیان دکرد: سطح زیر کشت زراعت کشور 6 میلیون هکتار است که از این سطح 1.5 میلیون هکتار به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است که بایستی ما بقی سطوح نیز در برای بهره وری آب به این سامانه ها مجهز شوند.
وی با بیان این که من از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی می خواهم که با توجه به نیاز و تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی محصولات مازاد را انجام دهند تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب، برای نخستین بار در کشور کمیته امنیت آب در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.  
برومندی گفت: اگر به دنبال توسعه کشور هستیم باید به کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشیم لذا که کشورهای پیشرفته با توجه به مساله کشاورزی به پیشرفت دست یافتند.
محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق گفت:  
وی افزود: استان فارس با دارا بودن اقلیم های متنوع و تنوع بسیار بالا در تولید محصولات کشاورزی دارد به ویترین باغبانی کشور تبدیل شده است همچنین فارس انبار غله کشور محسوب می شود اما به علت چالش آب در زمینه زراعت دچار مشکل شده است.
قاسمی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از روش های نوین آبیاری بتوانیم بر این مشکلات فایق شویم.
این مقام مسئول افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است که یکی از رکن های اقتصاد مقاومتی درون زا بودن آن است و نگاه به تولید در داخل منطقه و استفاده از ظرفیت های طبیعی خدادادی و پتانسیل های موجود نمونه بارز تحقق شعار سال است.
وی بیان کرد: در عرصه کشاورزی به دنبال تولید به صورت زنجیره ای هستیم یعنی از ابتدا تا انتهای تولید و مصرف یک محصول را کنار هم ببینیم و با کاهش قیمت تمام شده محصولات هم رضایت مصرف کننده و هم از سوی دیگر اقتصاد کشاورز را بهبود ببخشیم.
قاسمی اظهار کرد: به جد دنبال تشکیل زنجیره تولید انار هستیم که امیدوارم به عنوان نخستین زنجیره تولید محصولات کشاورزی در استان فارس مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: این سازمان به جد پیگیر دریافت اعتبار برای 12 قنات موجود در این منطقه است.
در ادامه این جشنواره خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تخصصی و علمی به بخش کشاورزی نگاه می کند و تمام تلاش خود را برای کم کردن مشکل کشاورزان در دستور کار خود قرار داده است.
همچنین در این جشنواره از کتاب فاروق شهری از ولایت استخر فارس رونمایی شد.
نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق با حضور طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی، اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و سایر مسئولین  استانی و شهرستانی برگزار شد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار