ساری،

کشف 150 میلیارد ریال کالای قاچاق

150 میلیارد ریال کالای قاچاق 6 ماه نخست امسال در مازندران کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار سيد محمود ميرفيضی فرمانده انتظامی مازندران گفت:مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان يکی از اولويت های مهم نيروی انتظامی در سال جاری است.

وی با بیان اینکه 83 درصد جرائم اينترنتی کشف شده است، گفت: با توجه به تغيير ماهيت جرم در فضای مجازی، 43 درصد جرائم اينترنتی در استان مربوط به برداشت های غيرمجاز و سرقت اينترنتی است.

سردار سيد محمود ميرفيضی همچنين به کاهش 14 درصدی شرارت و 24 درصدی نزاع و درگيری در استان اشاره کرد و افزود: 63 هزار تماس مردمی با پليس گرفته شد که کاهش اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده کاهش جرائم است.

فرمانده انتظامی مازندران به عملکرد مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها اشاره کرد وافزود: در شش ماهه نخست امسال 73 درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پليس منجر به سازش شد که اين ميزان در کاهش پرونده های قضائی و انتظامی نقش بسزايی داشت.

وی يکی از دغدغه ها و مطالبات مردمی را ايجاد فضای امن برای زندگی و بهره مندي از خدمات انتظامی مناسب جامعه برشمرد و افزود: فرماندهی انتظامی استان در اين راستا با پاکسازی نقاط الوده و جرم خيز و برخورد با خرده فروشان موادمخدر گامی موثر در راستای تغيير ويترين اجتماعی جامعه برداشته است .

سردار ميرفيضي با اشاره به افزايش 39 درصدی کشفيات موادمخدر در سطح استان در شش ماهه نخست امسال از افزايش برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر خبر داد و افزود: در برخورد با معتادان ، اين افراد پس از دستگيری در قالب ماده 16 و 15 به اردوگاه های ترک اعتياد منتقل می شوند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تغيير نوع مصرف موادمخدر از سنتي به صنعتی، يکی از راهکارهای مقابله با اعتياد به موادمخدر را اطلاع رسانی ، آموزش همگانی و استفاده از ظرفيت رسانه ها و آموزش خانواده ها برشمرد و افزود: بايد از همه ظرفيت های فرهنگی وآموزشی در جهت مقابله با اين پديده خانمانسوز استفاده کرد.

فرمانده انتظامي استان مازندران انتظارات پليس از مردم را خودکنترلي، يار پليس بودن و نظارت بر عملکرد پليس عنوان کرد و افزود: مردم می توانند با نظارت بر عملکرد پليس از طريق سامانه 197 پليس ما باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار