همدان؛

رویدادهای مهم همدان در هفته گذشته

حضور سه معاون وزیر در همدان، تشییع خبرنگار حوزه فرهنگی، و پرداخت مطالبات گندم کاران از مهمترین رویدادهای خبری همدان در یک هفته گذشته بوده است.

رویدادهای مهم همدان در هفته گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در جمع خبرنگاران همدان گفت: هم اکنون 25 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران تحصیل می کنند.

مجتبی شریعتی نیاسر افزود: این تعداد دانشجو از 85 کشور خارجی برای تحصیل در مقاطع مختلف در ایران اقامت دارند.

وی اضافه کرد: دانشجویان خارجی پنج درصد از جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می دهند که البته سعی داریم آمار دانشجویان خارجی را تا پایان برنامه به دو تا سه درصد افزایش دهیم.

شریعتی نیاسر در ادامه گفت: تاکنون ارتباط خوبی را در عرصه های بین المللی داشته ایم و هدف ما اعتلای دانشگاه ها در این عرصه است.

وی در ادامه پیرامون وضعیت صندلی های خالی در دانشگاه ها گفت: در تامین امکانات نظیر صندلی در دانشگاه ها رشد بی رویه ای داشته ایم و برهمین اساس صندل خالی خود به خود ایجاد شد.

کشور از نظر تخت های بیمارستانی وضع مطلوبی ندارد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر شاخص تعداد تختهای بیمارستانی وضعیت خوبی ندارد و در بین 25 کشور منطقه خاورمیانه رتبه 18 را داریم.

ایرج حریرچی در بازدید از بیمارستان 174 تختی در حال ساخت نهاوند افزود: به دلایل گوناگون در چند دهه گذشته در کشورمان به توسعه و نوسازی تختهای بیمارستانی کم توجهی شده و این مساله باعث شده تا ما در منطقه از وضعیت خوبی برخوردار نباشیم.

وی گفت: حتی در شهرهای بزرگی مثل مشهد در سالیان اخیر بیمارستانی احداث نشده و شهرستان نهاوند همدان خیلی خوش شانس بوده که بیمارستانی با این وضعیت در آن در حال احداث می باشد.

40 بیمارستان در کشور تا پایان دولت یازدهم بهره برداری می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به هدف گذاریهای سنگینی که توسط دولت تدبیر و امید صورت گرفته تا پایان فعالیت دولت یازدهم 40 بیمارستان با چهار هزار و 600 تخت در سراسر کشور بهره برداری می شود.

محمد جعفر علیزاده در جریان بازدید از روند احداث بیمارستان 176 تختی کوثر نهاوند افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه سلامت دارد و برای این منظور به زیر ساختهای فیزیکی بخش بهداشت و درمان نگاه خاصی دارد .

وی اظهار: در حال حاضر بیش از 120 طرح بیمارستانی در سطح کشور در حال احداث است که 40 واحد آن تا قبل از پایان سال بهره برداری می رسد که دو واحد از آنها در شهرهای نهاوند و بهار استان همدان قرار دارد.

علیزاده ابراز کرد: علاوه بر این دو بیمارستان، در سال 96 دو بیمارستان دیگر در استان همدان در سال 96 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: بیمارستان نهاوند 174 تختی می باشد که تا کنون بالغ بر 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق زمان بندی تا قبل از سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
پیکر محمدرضا رستمی خبرنگار فقید کشور در اسدآباد همدان آرام گرفت

پیکر محمدرضا رستمی خبرنگار فقید و تلاشگر حوزه فرهنگ و هنر کشور در زادگاهش شهرستان اسدآباد همدان تشییع و در جوار بقعه متبرک امامزاده عبدالله آرام گرفت.

در مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد رستمی خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر و سینمایی کشور جمعی از اصحاب رسانه، اهالی سینمای کشور و همشهریان و مسئولان استانی و محلی و نیز بیش از 40 نفر از همکاران و دوستان وی حضور داشتند.

در این مراسم پس از قرائت پیام تسلیت مسئولان مختلف کشوری و استانی، مجید رضاییان استاد علوم ارتباطات اجتماعی و روزنامه نگار پیشکسوت کشور درباره این خبرنگار فقید مطالبی ایراد کرد.

رضائیان از محمدرضا رستمی بعنوان یکی از بهترین گزارش نویسان کشور یاد کرد و انصاف و وفاداری به رسانه را از ویژگیهای برجسته این خبرنگار برشمرد.

 پرداخت 20 درصد از مطالبات گندم کاران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: براساس اعلام شرکت غله کشور 20 تا 25 درصد مطالبات گندم کاران امروز (دوشنبه) به حساب آنها واریز می شود.

علیرضا رنجبر ضرابی در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان مطالبات گندم کاران این استان 6 هزار و 700 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: تاکنون 40 تا 45 درصد از مطالبات گندم کاران معادل سه هزار و 20 میلیارد ریال به حساب آنها واریز شده است.

وی یادآوری کرد: امسال 531 هزار تن گندم از کشاورزان همدان خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از 72 درصد افزایش داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.