شهرکرد؛

وسایل بازی پارک ها گواهی استاندارد ندارد

هیچ یک از وسایل بازی نصب شده کودکان در پارک‌های استان چهارمحال و بختیاری گواهی استاندارد ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تجهیزات و وسایل پارک ها مشمول قانون استاندارد اجباری است گفت: در حال حاضر هیچ یک از پارک های استان گواهی استاندارد ندارد و اگر حادثه ای در این فضاها رخ دهد مسئولیت آن بر عهده سازمان پارک ها و فضای سبز خواهد بود.

عبداله نظری با اشاره به فعالیت دو شهربازی در استان افزود: بخش قابل توجهی از تجهیزات این دو مجموعه در شهرکرد دارای نشان استاندارد است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 90 درصد آسانسورهای اماکن عمومی استان هم فاقد گواهی استاندارد می باشد.

نظری ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 900 بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و خدمات در استان انجام شد که در این بازرسی ها 135 کالای فاقد نشان استاندارد شناسایی و از سطح بازار جمع آوری شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز 10 فرآورده مشکوک به جعل استاندارد در استان شناسایی شد که تخلف 2 مورد محرز و موارد دیگر در حال بررسی می باشد.

نظری گفت: 300 واحد صنعتی در استان هم مشمول قانون استاندارد اجباری است که تاکنون 270 واحد آن پروانه استاندارد کسب کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 10 آزمایشگاه تخصصی اداره کل استاندارد و 15 آزمایشگاه بخش خصوصی، مواد غذایی و کالاهای تولید شده در استان را مورد بررسی قرار می دهند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.