شهرکرد؛

تکمیل زنجیره های تولید از اولویت های جهادکشاورزی

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تکمیل زنجیره های تولید را از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد.

تکمیل زنجیره های تولید از اولویت های جهادکشاورزی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب گفت: تکمیل زنجیره های تولید بخصوص در بخش دام و طیور نیز از بحث های مورد توجه در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته در بحث تولید علوفه با مشکل مواجه بودیم افزود: هم اکنون با تغییر زراعی و تولید ذرت مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

غریب اضافه کرد: امسال با کشت 5 هزار هکتار ذرت در استان، 400 هزار تن علوفه تولید شد که می تواند نیاز دامداران را تأمین کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش دام و طیور است گفت: طرح پرورش گاو شیری 1500 رأسی با پیشرفت فیزیکی 40 درصد یکی از پروژه های مهم این بخش می باشد که با بهره برداری از آن، 8 تا 10 هزار تن به ظرفیت شیر استان اضافه می شود.

غریب افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم این بخش، مجموعه کامل کشت و صنعت در سطحی معادل 300 هکتار می باشد که به عنوان واحد نمونه کشوری شناخته می شود.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل یک واحد دامداری 600 رأسی، کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و اصلاح اصول زراعی است که تاکنون به حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و با تأمین اعتبار و دریافت تسهیلات درخواستی تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ از دیگر برنامه ها و اولویت های بخش دام و طیور استان، افزایش کیفی محصولات است که برنامه های اصلاح نژاد و بهبود وضعیت دام های روستایی از برنامه های در حال اجرا در این راستا به شمار می رود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.