اراک؛

پیچیده شدن عطر گل های داوودی در محلات

نمایشگاه ملی گل های داوودی در پایتخت گل ایران، شهرستان محلات گشایش یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ نمایشگاه گلهای داوودی در زمینی به مساحت  به مساحت 1000 متر مربع در ضلع جنوبی بوستان سردار جنگل  محلات کاشته شده  و به گُّل نشسته است . 

معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: امسال برای پانزدهمین سال متوالی جشنواره گل های داوودی با هماهنگی با شهرداری محلات رقم های اصلاح شده گل داوودی در اختیار این نهاد قرار گرفته  است .

محمد رضا شفیعی ادامه داد: در این نمایشگاه 600 رقم گل داوودی اصلاح شده در رنگهای مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی گفت: نمایشگاه ملی گل های داوودی محلات تا 15 آبان ماه با هدف تجاری سازی تحقیقات علمی و معرفی دستاوردهای جدید در تولید و پرورش گیاهان زینتی دایر است و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. 

شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد از تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.

تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، نمایشگاه ، گلهای ، داوودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.