اصفهان؛

جابجایی روزانه 40 هزار مرسوله پستی در استان اصفهان

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: روزانه حدود 40 هزار مرسوله توسط مأموران پستی که 40 درصد از پرسنل ما را تشکیل می‌دهند در حال جابجایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید سعید رجالی  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: اتحادیه جهانی پست، نهم اکتبر را به عنوان روز جهانی پست اعلام کرده است.

وی افزود: در سال 1874 میلادی یعنی 142 سال پیش اتحادیه جهانی پست با حضور 22 کشور اروپایی و آمریکایی شکل گرفت و جالب اینجاست که سال پس از تشکیل این اتحادیه، ایران به عنوان بیست و نهمین کشور عضو اتحادیه جهانی پست شد.

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای اثرگذار در اتحادیه جهانی پست است و اخیراً نیز در کنگره‌ای که در ترکیه برگزار شد، کشور ایران بعد از 12 سال به عنوان عضو شورای راهبری این اتحادیه پذیرفته شد که سیاست‌های 4 سال آینده پستی دنیا را ترسیم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه جهانی پست 192 عضو از کشورهای مختلف دنیا را در خود جای داده و یکی از آژانس‌های تحت نظر سازمان ملل متحد است که 68 سال پیش همزمان با ایجاد این سازمان شکل گرفت.

رجالی با بیان اینکه کشور ایران خاستگاه پست از 2 هزار و 500 سال پیش در دنیا بوده است، اذعان داشت: «پست» از زمان صدارت امیرکبیر به صورت یک وزارت دولتی در ایران مطرح شد و خدمات خود را به مردم ارائه داد.

وی تاکید کرد: از سال 1368 پست به عنوان یک شرکت دولتی مطرح شد ولی ظرف 10 سال گذشته بحثی مطرح شد که پست به بخش خصوصی واگذار شود، نهایتاً طی 3 سال گذشته هیأت‌مدیره جدید پست توانست مجلس شورای اسلامی و دولت را مجاب به باقی ماندن پست در بخش دولتی کند همان‌گونه که پست در 185 کشور دنیا به صورت دولتی اداره می‌شود.

مدیر کل پست استان اصفهان بیان داشت: خدمات پایه‌ای پستی باید در تمام نقاط روستایی و دورافتاده ارائه شود که بر همین اساس در تاریخ 23 مردادماه 95 اساسنامه شرکت ملی پست تفسیر شد و پست به عنوان یک شرکت دولتی با انجام امور ملی و حاکمیتی در اختیار دولت باقی ماند، در بسیاری از دولت‌ها حتی پلیس را هم به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند ولی پست را به عنوان یک کار حاکمیتی در اختیار خود قرار داده‌اند.

وی ضمن ارائه گزارشی از اداره کل پست استان اصفهان عنوان کرد: پست استان اصفهان جایگاه خوبی در کشور دارد چراکه مرکز مبادله 7 استان کشور و دارای هزار و 50 مرکز پستی دولتی و خصوصی است.

رجالی اظهارداشت: اداره کل پست استان اصفهان دارای 700 نفر پرسنل است و 2 هزار و 100 نفر به صورت غیررسمی در حال فعالیت با این اداره هستند، 223 خط پستی در استان وجود دارد که ارتباط میان واحدهای پستی را برقرار می‌کند.

وی با اشاره به آماری از 6 ماه گذشته در اداره کل پست استان اصفهان تصریح کرد: 7 میلیون و 39 هزار مرسوله به استان وارد شده و 8 میلیون و 639 هزار مرسوله از استان خارج شده است، روزانه حدود 40 هزار مرسوله توسط مأموران پستی که 40 درصد از پرسنل ما را تشکیل می‌دهند در حال جابجایی است.

مدیرکل پست استان اصفهان یادآور شد: شرکت پست جمهوری اسلامی با سازمان‌های مختلفی قرارداد منعقد می‌کند به طوری که تا پایان سال 92 چیزی حدود 520 هزار سند مالکیت را در استان اصفهان میان مردم توزیع کرده‌ است؛ در گذشته برای دریافت یک سند مالکیت باید 10 نوبت به اداره ثبت مراجعه می‌شد که در حال حاضر بیش از 10 میلیون سفر شهری کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اداره کل پست استان اصفهان ظرف دو سال گذشته 460 هزار کارت هوشمند ملی را توزیع کرده و بیش از 300 قرارداد با سازمان‌های مختلف دیگر بسته است.

رجالی به وظایف جدید محوله طی اساسنامه جدید به شرکت پست جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ساماندهی حمل و نقل بار درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین تجارت الکترونیک، خرید و فروش اینترنتی از این پس باید زیرمجموعه شبکه پستی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح GNAF (پایگاه نشانی ملی ژئوکو) تصریح کرد: این طرح یک طرح ملی و استراتژیک جهت ساماندهی بانک‌های اطلاعاتی کد پستی 10 رقمی است تا با تعریف سامانه‌ای یک‌پارچه بتوان نشانی‌های دقیقی برای مردم ایجاد کرد.

مدیرکل پست استان اصفهان متذکر شد: رکورد اطلاعات پستی در استان اصفهان حدود 4 میلیون و 300 هزار است که از این میان حدود 3 میلیون و 692 هزار رکورد اطلاعاتی شهری و 612 هزار اطلاعات روستایی موجود است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه به هنگام‌سازی اطلاعات پستی از سال 86 متوقف شده بود، یادآور شد: بحث به‌هنگام‌سازی اطلاعات پستی استان اصفهان از سال 1393 آغاز شد و با کمک بخش خصوصی کلیه اطلاعات اماکن شهری به میزان 100 درصد به انجام رسیده و در حال حاضر پیگیر عملیات روستایی هستیم.

وی افزود: یک میلیون و 431 هزار ساختمان در استان اصفهان وجود دارد که اتصال کد پستی به نقشه‌های آن‌ها انجام شده است، همچنین 30 میلیارد ریال اعتبار برای به‌هنگام‌سازی اطلاعات بوده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.