مخالفت احزاب مخالف دولت ترکیه با دخالت این کشور در سوریه

مخالفان دولت ترکیه بار دیگر مخالفت خود را با دخالتهای دولت اردوغان در سوریه اعلام و اقدام رژیم اردوغان را در بمباران شمال حلب محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه  ، مخالفان دولت ترکیه بار دیگر مخالفت خود را با دخالتهای دولت اردوغان در سوریه اعلام و اقدام رژیم اردوغان را در بمباران شمال حلب محکوم کردند. 

خبرنگار این شبکه افزود: واکنش ها به جنایت جنگنده های ترکیه در شمال سوریه ادامه دارد. در این جنایت بیش از 150 شهروند سوری کشته شدند. احزاب مخالف دولت ترکیه این اقدام را نقض قانون اساسی ترکیه و خلاف قوانین و عرف بین الملل عنوان کردند.

شکریه ارجان رییس جمعیت حمایت از ملت سوریه در مقابل امپریالیسم گفت: دیکتاتور کشور ما می خواهد با کشتن بیگناهان برای خود تاریخ سازی کند. همه جهان بر مبارزه با داعش تاکید دارند اما ترکیه به خود جرات داده است که برای مبارزه با این گروه وارد خاک همسایه خود شود. دولت ترکیه دروغ می گوید. داعشی ها در شهرهای ترکیه حضور دارند و دولت، این موضوع را به خوبی می داند ولی با آنها مبارزه نمی کند.

بولنت اسین اوغلو معاون رییس حزب میهن ترکیه گفت: مردم ترکیه دخالت در سوریه را به هیچ وجه قبول نمی کنند. همه کشورها به این نتیجه رسیده اند که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و همه باید برای از بین بردن تروریستها همکاری کنند. دولت ما سیاستهای ضد سوری خود را ادامه می دهد. مقامات ترکیه باید منافع کشور و مردم ترکیه را لحاظ کنند و روابط ترکیه با کشورهای همسایه را از بین نبرند. 

الاخباریه ادامه داد: مخالفان دولت ترکیه از ابتدای بحران سوریه دخالت در امور سوریه را رد کرده اند و لازمه انجام هر گونه عملیات در سوریه را هماهنگی با دمشق عنوان می کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار