ایلام؛

شناسایی و قطع 115 انشعاب غیرمجاز آب در ایلام

مدیر امور آب و فاضلاب شهر ایلام گفت: 115 انشعاب غیر مجاز آب در ایلام شناسایی و قطع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مدیر امور آبفای شهر ایلام با بیان اینکه 115 انشعاب غیر مجاز آب در شهر ایلام شناسایی و قطع شده است، گفت: قرار است دو هزار و 300 متر شبکه آب در این شهر اجرا شود.
 
محمد پیرباوه‌پور با اشاره به عملکرد نیمسال نخست امور آبفای شهر ایلام، گفت: در بخش مشترکین، این امور تعداد یک هزار و 133 فقره واگذاری انشعابات آب ، تعداد 989 فقره واگذاری و نصب انشعابات فاضلاب انجام داده و تاکنون یک هزار و 644 دستگاه کنتور خراب را تعویض کرده است.
 
وی استفاده از انشعابات غیرمجاز توسط برخی شهروندان و ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه شهرها را از معضلات و مشکلات این امور برشمرد و افزود: در سال گذشته تعداد 115 انشعاب غیر مجاز در شهر ایلام شناسایی، قطع و یا جریمه شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: در بخش بهره‌برداری این امور نیز فعالیت‌های فراوانی از جمله، مرئی کردن 46 مورد حوضچه شیرآلات و نصب دریچه چکمه‌ایی، نصب تعداد شش مورد شیر تخلیه در شبکه توزیع جهت شستشوی شبکه، استانداردسازی 125 فقره انشعاب آب، رفع سه هزار و 47 مورد شکستگی شبکه توزیع آب و رفع 747 مورد گرفتگی فاضلاب را انجام داده است.
 
پیرباوه پور با بیان اینکه در ایلام حدود 480 کیلومتر شبکه و خط انتقال آب وجود دارد، از اجرای دو
هزار و 300 متر از شبکه‌های آب در شهر ایلام خبر داد و افزود: وجود شبکه‌های فرسوده خود باعث هدر رفت آب است که متأسفانه به دلیل نبود اعتبار کافی، توان این شرکت از محل درآمدهای داخلی جهت اصلاح شبکه در سال بیشتر از این مقدار نخواهد بود.
 
وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از به وجود آمدن اختلال در تردد وسایل نقلیه و جلوگیری از مدفون ماندن دریچه‌های منهول‌ها عملیات همسان سازی 36 دریچه‌ منهول، در سطح شهر صورت گرفته است.
 
مدیر امور آبفای شهر ایلام ادامه داد: با هدف پاکسازی تمام شبکه و به منظور کنترل پس‌زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، 75 کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر ایلام طی شش ماه اول سال جاری لایروبی و شستشو شده است.
 
پیرباوه‌پور در ارتباط به کیفیت آب شرب شهر ایلام گفت: طبق اعلام نظر مراکز ذیصلاح همچون مرکز بهداشت استان روزانه به طور مستمر کیفیت و سلامت آب شرب ایلام رصد می‌شود به طوری که عنوان شد آب شرب ایلام دارای استانداردهای لازم است، بر این اساس سلامت و کیفیت آن مورد تأیید مراکز ذی صلاح قرار گرفته است.
 
وی در خصوص انجام آزمایشات آب یادآور شد: روزانه آزمایشاتی توسط کارشناسان آزمایشگاه از نقاط مختلف شهر انجام شده که میزان سلامت، بهداشت و بالا بودن سطح کیفی آب شرب تأیید گردیده است. این آزمایشات شامل آزمایشات شیمیایی آب 88 مورد، انجام آزمایشات میکروبی آب 93مورد، انجام آزمایشات کلر باقیمانده شبکه توزیع و مخازن 52 مورد است.
 
مدیر امور آبفای شهر ایلام در پایان تأکید کرد: اگر شهروندان ایلامی فقط 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند از بروز بسیاری مشکلات مربوط به کم آبی می‌توانیم پیشگیری کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.