فیلم مستند مهاجران "فرار من" جایزه پریکس اروپا را گرفت

فیلم مستند "مای اسکیپ" یا "فرار من" که داستان مهاجران را بیان می‌کند، جایزه "پریکس اروپا" را گرفت.

فیلم مستند مهاجران
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، از رنج و آوارگی انسانهای بی پناه و درد کشیده ای که به دلیل جنگ و نا امنی خانه و کاشانه خود را ترک نموده و به کشورهای اروپایی پناه برده اند، عکاسان و فیلم سازان، نویسندگان و رسانه ها جایزه می برند اما این قشر آسیب دیده  هنوز در بلاتکلیفی، سر گردانی و  نگران ازخطر اخراج شدن زندگی سختی را سپری می‌کنند.

فیلم مستند "مای اسکیپ" یا "فرار من" که داستان مهاجران را بیان می کند، جایزه "پریکس اروپا" را گرفت. این فیلم چند روز پیش نیز جایزه بهترین فیلم مستند حرفه ای را در جشنواره فیلم کلن آلمان از آن خود کرد.

در سال ۲۰۱۵ صدها هزار مهاجر به آلمان آمدند. برخی شان تحت شرایط دراماتیک خودشان را به اروپا رسانده اند. بسیاری از آنان، از مسیر فرارشان به سوی اروپا با موبایل فیلم و عکس گرفته اند. سازمان رسانه ای "پرودکشن برلین" از این مواد با همکاری رسانه های دویچه وله و "دبلیو دی آر" یک فیلم مستند ساخت.

این فیلم در رقابت اروپایی تولیدات "سه رسانه ای" در بخش تلویزیون، رادیو و محتوای اینترنتی توانست عنوان بهترین فیلم مستند را از آن خود کند و جایزه اش را به دست آورد.

هیات داوران این رقابت گفتند که این فیلم به شخصیت و کرامت انسان هایی اشاره می کند که در سواحل و مرزهای اروپایی در جستجوی یک زندگی امن و آینده ای بهتر هستند.

در این رقابت رسانه ای سریال تلویزیونی تولید مشترک آلمان و آیسلند به نام "تراپد" یا "به دام افتاده" عنوان بهترین تولید تلویزیونی را به دست آورد.

 مینی سریال تولید کشور ناروی به نام "نوبل" به عنوان بهترین درامه تلویزیونی جایزه "گاو برنز" را به دست آورد.

در مجموع ۲۳۱ تولید تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی از ۲۴ کشور خود را برای به دست آوردن یکی از ۱۳ جایزه ۶۰۰۰ یورویی این جشنواره نامزد کرده بودند.

جشنواره "پریکس اروپا” در کنار دیگر جشنواره ها، برای برجسته ساختن بهترین تولیدات رسانه ای به صورت اختصاصی برای کشورهای اروپایی از سال ۱۹۸۷ به این سو برگزار می شود.

دویچه ویله نوشت: گفتنی‌ است که فیلم مستند مهاجران "مای اسکیپ" هفته گذشته در بیست و ششمین جشنواره فیلم کلن در آلمان نیز توانست عنوان بهترین فیلم مستند حرفه ای را از آن خود کند و در کنار تندیس، جایزه ۳۰۰۰ یورویی را نیز به دست آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار