ارومیه؛

وجود 4000عنوان کتاب در کتابخانه اداره کل میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی از وجود 4000 عنوان کتاب تخصصی در کتابخانه این اداره کل خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد فتحی گفت : این کتابخانه همزمان با تاسیس مدیریت میراث فرهنگی استان ، راه اندازی شده و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار میگیرد .

وی افزود : این کتابخانه که در ابتدا با منابع محدود و اندک شکل گرفت ، بمرور زمان با ارتقاء سازمان و تشکیلات اداری میراث فرهنگی ، برغنا و کمیت آن افزوده شد بطوریکه هم اکنون حدود چهار هزار عنوان کتاب در موضوعات تاریخ ، هنر ، باستانشاسی ، مردم شناسی ، گردشگری ، ادبیات و غیره را شامل می شود.

فتحی اضافه کرد : مضافاً براین ، حدود یکصد عنوان از نشریات معتبر کشور اعم از فصلنامه ، گاهنامه در زمینه های تاریخی ، معماری ، تحقیقات مردم شناسی و باستان شناسی و دیگر حوزه ها در کتابخانه موجود است و دانشجویان ، پژوهشگران و سایر علاقه مندان می توانند بصورت آزادانه از آن بهره برند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان هم چنین ادامه داد : آرشیو فنی کتابخانه نیز که حاوی اطلاعات فنی در خصوص تاریخچه ابنیه تاریخی ثبت شده ، نقشه و پلان بناها ، عکس و تصاویر و سایر اطلاعات دیگر است در چند سال اخیر توسعه یافته و پژوهشگران و دانشجویان می توانند با ارائه معرفی نامه از این مرکز استفاده کنند .

گفتنی است کتابخانه و آرشیو فنی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی که قبلا در محل موزه مردم شناسی ارومیه قرار داشت به ساختمان اداری واقع در خیابان شهید باکری نرسیده به اداره برق ارومیه منتقل شده و همه روزه در ساعات اداری ( بجز ایام تعطیل ) برای استفاده دانش پژوهان و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر دایر می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.