رشت؛

پایان کار چایکاران شمالی در فصل کنونی

برداشت برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران امروز پایان یافت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس سازمان چای کشور اعلام کرد : برداشت برگ سبز چای از 25 هزار هکتار باغ چای شمال کشور اول اردیبهشت آغاز شد.

محمد ولی روز بهان گفت : چایکاران استان های گیلان و مازندران امسال حدود 139 هزار و 400 تن برگ سبز چای به ارزش234 میلیارد تومان برداشت کردند که در مقایسه با پارسال 60 درصد بیشتراست.

وی گفت : 70 درصد معادل 97 هزار و 300 هزار تن برگ های سبز برداشت شده درجه 2 و 30 درصد معادل 41 هزار و 700 تن هم درجه یک بود.

رییس سازمان چای کشورافزود : امسال 29 هزار تن چای خشک در150 کارخانه چایسازی گیلان و مازندران تولید شد.

محمد ولی روز بهان تصریح کرد : تاکنون 152میلیارد تومان معادل 66 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و میلیارد تومان82 بقیه به تدریج تا پیش از فرا رسیدن زمستان با همکاری کارخانه داران چای پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم بهزراعی باغ های چای افزود : چایکاران از هم اکنون می توانند با مراجعه به اداره های چای برای دریافت وام های بهزراعی ثبت نام کنند.

رییس سازمان چای کشور گفت : این سازمان به ازای هرس کف بر هر هکتار باغ چای 60 میلیون ریال و هرس کمر بر 30 میلیون ریال تسهیلات به چایکاران پرداخت می کند.

محمد ولی روزبهان با تاکید به اینکه این تسهیلات بدون بهره به چایکاران پرداخت می شود تصریح کرد : باز پرداخت این وام ها 5 ساله است که 2 سال اول تنفس و از سال سوم از محل مطالبات چایکاران وصول می شود.

55 هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران در3 مرحله بهاره ، تابستانه و پاییزه برگ سبز برداشت می کنند.

دولت امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک را 2 هزار و452 تومان و درجه 2 را هزار و 373 تومان در نظر گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، چایکاران ، برگ سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.