لرستان؛

هوشمندسازی کلاس‌های پایه ششم شهرستان دورود

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: کلاس‌های پایه ششم مناطق شهری دورود هوشمندسازی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کریمی فر گفت: شورای آموزش‌وپرورش متشکل از افرادی است که هرکدام ظرفیت بالقوه‌ای برای ارتقا شاخص‌های دستگاه تعلیم و تربیت، رفع موانع و محدودیت‌های پیش روی این دستگاه عریض و طویل هستند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مقوله تعلیم و تربیت افزود: رهبری در این زمینه فرمودند که همه باید به آموزش‌وپرورش کمک کنند تا بتوانند به رسالت انقلابی خود بپردازند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت : باوجود چهار هزار و 207 آموزشگاه در قالب 330 هزار دانش‌آموز و 15 هزار کلاس درس در استان مسلم است که آموزش‌وپرورش با اعتبارات و منابع محدود به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده رسالت و وظایف خود بیرون بیاید بنابراین لازم است خیران حقیقی، حقوقی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های خود برای پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت استفاده کنند.

وی شهرداری و شوراهای اسلامی شهر را ظرفیت‌هایی برای کمک به آموزش‌وپرورش دانست و افزود: ایجاد فرصت عادلانه برای دسترسی به آموزش یا عدالت آموزشی، توسعه فرایند پرورشی و تربیت‌بدنی، ارتقاء کیفیت آموزش توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و توسعه، تأمین، تربیت و اعتلای منابع انسانی پنج سیاست در آموزش‌وپرورش استان است که دنبال می‌شوند.

کریمی فر گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نباید نگاه یک‌جانبه و منفعلانه به آموزش‌وپرورش داشته باشند چراکه آموزش‌وپرورش مقوله‌ای ملی است و به همه افراد تعلق دارد بنابراین همگی باید خود را در برابر دستگاه تعلیم و تربیت مسئول بدانند.

وی تعامل و تفاهم با مدیران اجرایی و ائمه جمعه و جماعات را از راهبردهای دستگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی، ائمه جمعه و مدیران اجرایی به‌عنوان یک ظرفیت می‌توانند در تکامل آموزش‌وپرورش تعیین‌کننده باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت آموزش خروجی تمام برنامه‌های آموزش‌وپرورش است، گفت: ارتقاء کیفیت آموزش با دو رویکرد ارتقا رتبه‌های تک‌رقمی، دورقمی و سه‌رقمی کنکور سراسری و ارتقاء میانگین نمرات نهایی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به واریز یک میلیارد ریال کمک سرانه به‌حساب مدارس شهر گفت: در سال تحصیلی جاری پنج آموزشگاه شهر دورود به‌عنوان اولویت‌های تخریب و بازسازی به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس معرفی می‌شوند.

کریمی فر در رابطه با هوشمند سازی کلاس‌های پایه ششم ابتدایی شهر دورود افزود: تمام کلاس‌های پایه ششم مناطق شهری که در مراحل قبلی هوشمند نشده‌اند ، هوشمند سازی و 10 کلاس دیگر نیز با مدل مهندسی جدید هوشمند سازی می‌شوند.

وی گفت: تمامی نیروهای پیش‌دبستانی شهرستان دورود که شرط لازم را داشته و سوابق آن‌ها در سامانه اداره کل تائید شود، به‌عنوان نیروی حق‌التدریس به‌کارگیری می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.