ساری،

خرید تضمینی 30 تن سویا در مازندران

30 تن دانه روغنی سویا از کشاورزان مازندران خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در بازدید از مرکز خرید سویا با بیان اینکه تضمینی دانه روغنی سویا از 25 مهر امسال خرید با راه اندازی 10 مرکز خرید در استان مازندران آغاز شد، گفت: تاکنون بیش از 30 تن دانه روغنی سویا از کشاورزان مازندران خریداری شده است.

جعفری به مراکز خرید سویا اشاره کرد و افزود: ساری، میاندورود، نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، قائمشهر، جویبار، بابلسر، آمل شهرهایی هستند که مراکز خرید در آن دایر خواهد شد و کشاورزان می توانند نسبت به تحویل دانه روغنی سویا اقدام کنند.

وی به قیمت خرید تضمینی دانه روغنی سویا اشاره کرد و گفت: در سال زراعی امسال شرکت غله موظف است هر کیلو دانه روغنی سویا را حداکثر با دو درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 22هزار و 655 ریال خریداری کند.

وی با اشاره به برآورد میزان خرید سال جاری افزود: با توجه به پیش بینی خرید توسط سازمان جهاد کشاورزی مازندران انتظار می رود 8 تا 10 هزار تن دانه روغنی سویا از کشاورزان مازندران خریداری شود.

جعفری افزود: عمده تولید دانه روغنی سویا در شرق استان از گلوگاه تا بابلسر بوده و پرداختی به کشاورزان نیز از طریق بانک عامل(بانک کشاورزی) انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: خرید دانه روغنی سویا در سال جاری شناسنامه دار خواهد بود و لیست کشاورزاناز طریق سازمان جهادکشاورزی به مراکز خرید اعلام خواهد شد.

جعفری افزود: شرکت توسعه کشت دانه های روغنی به عنوان مباشر خرید دانه روغنی سویا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار