کرمانشاه؛

سال آینده تمام مراکز بهداشتی استان بهسازی می شود

کارهای پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت، رو به رشد است و هزینه های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت: کارهای پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت، رو به رشد است و هزینه های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است

همایش دو روزه کشوری کارشناسمسئولان دهان و دندان در هتل پارسیان کرمانشاه با حضور معاون بهداشت و رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وآموزش پزشکیکشور و مسئولین و دندان پزشکان استان،برگزار شد.

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه بیان داشتند: استان کرمانشاه با وسعت 25 هزار کیلومتر مربعدارای 14 شهرستان است که در آن 128 مرکز بهداشتی درمانی وجود دارد که در آن 1143 بهورز، 322 نفر مراقبین سلامت و 72 نفر دندان پزشک، مشغول خدمت هستند.

وی افزود: تعداد دانش آموزانی که در مقطع ابتدایی تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت در بخش سلامت دهان و دندان قرار گرفته اند، 170 هزار و تعداد مراکز درگیر طرح تحول نظام سلامت 53 مرکز است.

شکیبا اظهار داشت: کارهای بسیاری قبل از سال 94 و بعد از سال 94 انجام شده است و تعدادمراکزی که در سطح 2 خدمت ارائه می دهند، 40 مورد بوده که 53 مورد افزایش پیدا کرده است ، قبل از سال 94 تعداد مراکزی که فضای فیزیکی آنها بازسازی شده است، 20 مورد بوده که 3 مورد افزایش پیدا کرده است و تعداد مراکزی که تجهیزات آنها به روز شده است از 10 به 43رسیده است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ادامه داد: دو مرکز شبانه روزی و 9 مرکز تخصصی تجمیعی وجود دارد که قرار است این تعداد مراکز تجمیعی در سراسر استان را به 15 مرکز برسانیم.

وی بیان کرد: تفاهم نامه ای که بین وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پرورش بود، بومی کردیم و تفاهم نامه بین ریاست دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش صورت گرفت که زمینه ساز بسیاری از کارهای خوب است.

وی ادامه داد: سال 93 تعداد 106 هزار مورد کشیدن دندان و در سال 94 تعداد 193 هزار کشیدن و این مورد در سه ماهه اول سال 95 به 21 هزار مورد کاهش یافت و علاوه بر این در مورد ترمیم هم افزایش داشتیم و در جرمگیری از 981 مورد به 1457 مورد در سال 94 رسید و کارهای پیشگیری هم در طرح تحول نظام سلامت،رو به رشد است و هزینه های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.