اصفهان؛

اتاق‌های فکر بازوهای مشورتی شهرداری هستند

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان گفت: اتاق‌های فکر به عنوان بازوهای مشورتی شهرداری عمل می‌کنند تا تحلیل و تجویز مناسب برای مشکلات و مسائل شهری ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابراهیمی با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر در شهرداری اصفهان اظهار کرد: سال گذشته موفق به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی استان و حوزه علمیه در زمینه همکاری‌های مختلف مانند زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری شدیم.

وی با بیان اینکه یکی از بندهای این تفاهمنامه تشکیل اتاق‌های فکر موضوعی و تخصصی در شهرداری اصفهان بود، تصریح کرد: هدف‌گذاری ما این بود که در سال جاری حداقل یک اتاق فکر برای هر معاونت را فعال کنیم.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان ادامه داد: ترکیب اعضای اتاق‌های فکر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف، افراد توانمند و مدیران اجرایی بسته به موضوعات مختلف شهری تشکیل شده که می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

ابراهیمی همچنین در خصوص موضوعات مدنظر اتاق فکر در حوزه خدمات شهری به موضوع هاضم اشاره کرد و گفت: شهرداری در حال سرمایه‌گذاری کلان 80 تا 100 میلیارد تومانی روی این موضوع است .

وی با بیان اینکه هدف ما در این اتاق فکر رسیدن به یک راه حل منطقی است، تاکید کرد: در این زمینه گزینه‌های مختلف بررسی و دبیر آن تعیین شده است اما سایر اعضا و خدمات مربوطه تاکنون نهایی نشده است.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان فرآیند برنامه‌ریزی حل مسئله را فرآیندی سه مرحله‌ای عنوان کرد و افزود: این فرآیندها شامل توصیف، تحلیل و تجویز می‌شود به این معنی که یک برنامه ریز باید بتواند توصیف خوب، تحلیل‌ قوی و در نهایت متناسب با آن تحلیل، تجویز مناسب برای یک سیستم ارائه کند.

ابراهیمی یادآور شد: اتاق فکر از نظر ما اتاق مطالعه صرف نیست بنابراین افرادی که در اتاق فکر حضور دارند افرادی صاحب‌نظر در حوزه اجرایی هستند تا مسئله‌ای خام به مسئله‌ای مهندسی شده و واضح تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه جزئیات و خروجی‌ اتاق‌های فکر مستندنگاری و مستندسازی شده تا محتوای تمام جلسات نگهداری شود، ادامه داد: پیش‌بینی شده تا پایان سال ارزیابی از نتایج و خروجی اتاق‌های فکر صورت بگیرد تا عملکرد و رتبه‌بندی آنها نیز مشخص شود.

مدیر مطالعات و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اظهار امیدوار ی کرد:اتاق‌های فکر به بازوهای مشورتی بسیار خوبی برای معاونت‌ها تبدیل شوند تا مسئولان اجرایی با افراد علمی پیوند خورده و هر دو گروه از یکدیگر بهره‌های لازم را ببرند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار