حواشی جدید در تنیس روی میز؛

لطف الله نسب: افراد برکنار شده از فدراسیون قصد سوء استفاده دارند

بازیکن تیم ملی تنیس روی میز کشورمان گفت: برخی افرادی که در فدراسیون جدید حضور ندارند به دنبال سو استفاده هستند و نیت خوبی ندارند.

//////کار نشود در حال تکمیل /////تنیس روی میز در مسیر صعود یا افول ؟ / حواشی جدید در تنیس روی میزبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، تنیس روی میز کشورمان بر خلاف گذشته ای نه چندان دور روز های آرامی را سپری می کند و نه المپیکی پیش رو دارد و نه مسابقات جهانی و آسیایی را نزدیک می بیند.

همین مسئله باعث شده تا تنیس روی میز کم خبرتر از همیشه باشد و بیشتر به حواشی آن توجه شود.

متاسفانه فضای ورزش کشور سال ها است که وضعیت مطلوبی ندارد و معمولا در همه رشته ها توانایی رقابت با سایر کشور ها را ندارد. این موضوع را می توان به سادگی دید. هنوز فدراسیون های ورزشی در کشور از مشکلات مالی رنج می برند و با توجه به سیاست های گذشته نمی توانند روی پایه خودشان بایستند و مستقل عمل کنند.

این موضوع در مسایل مالی و اقتصادی صدق می کند و شاید همین وابستگی ها در گذشته بوده که باعث شده سازمان های جهانی را بار ها به دخالت دولت  در ورزش به شک بیاندازد.

وابستگی به کمک های خیرین و کمک های دولتی باعث شده تا اکثر ورزش ها یا بهتر بگوییم، تمام رشته ها متناسب با جمعیت رشد پیدا نکند و از جهت امکانات سخت افزاری در تنگنایی واقعی قرار بگیرند و نتوانند امکانات لازم را به وجود بیاورند.

متاسفانه همچنان شاهد مشکلات مدیریتی، مالی و امکاناتی هستیم و این مسایل به سادگی قابل حل و فصل نیست، علاوه بر این ها می توان به این موضوع اشاره کرد که در گذشته ای نه چندان دور و حتی حالا ما شاهد حضور مدیران غیر ورزشی در برخی رشته ها بودیم و هستیم، مسئله ای که ضربه مهلک تری به ورزش وارد می کند.

 تنیس روی میز در کشورمان از جمله رشته هایی است که توانایی خوبی برای موفقیت در آن وجود دارد، این رشته بر خلاف دیگر ورزش ها، گران قیمت و پیچیده نیست و به امکانات زیادی هم احتیاج ندارد و به راحتی در زمره ورزش های همگانی که می توانند در همه جا انجام شوند قرار می گیرد.

همچنین تنیس روی میز در ابتدا از ورزش ها و رشته های موفق در ایران محسوب می شد اما متاسفانه به دلیل برخی اتفاق ها موفقیت ها در تنیس روی میز ادامه دار نبود و حضور مدیران غیر ورزشی و وابستگی به کمک های مالی باعث شد. تا تنیس روی میز از موفقیت دور شود .

حال با وجود تمام این مسایل همین چند ماه پیش بود که پس از مدت ها فدراسیونی بر روی کار آمد که تمام مدیران آن از جنس تنیس روی میز بودند.

فدراسیون جدید در همان ابتدا بیکار نبود و چالش های بزرگی را در تمام رده ها از مسابقات آسیایی و جهانی گرفته تا المپیک پیش رو داشت. چالش هایی که هر کدام به تنهایی می تواند یک فدراسیون را زمین بزند اما با این حال فدراسیون جدید توانست به غیر از بازی های المپیک در دیگر بخش ها و در تمامی رده های سنی آقایان و بانوان موفق عمل کند و به نتیجه خوبی برسد، با این حال نباید این نکته را فراموش کرد که تنیس روی میز هم مانند دیگر رشته ها مبرا از اشتباه نیست و به طور قطع در این فدراسیون هم اشتباهاتی صورت می گیرد و اشتباه هایی وجود دارد اما با این حال نباید انصاف را فراموش کرد.

 حالا با این که این روز ها فدراسیون تنیس روی میز با آرامش بیشتری فعالیت می کند و زمان بیشتری دارد تا این که به زیر سازی بپردازد برخی حواشی مانع این اتفاق می شود.

توجه به رده های پایه، برنامه ریزی دقیق گروه بانوان، برگزاری اردو های شبانه روزی، برگزاری اردو های برون مرزی، دعوت از بازیکنان خارجی، افزایش کیفیت لیگ و تغییر در برنامه های آن، جذب اسپانسر  استعداد یابی در سراسر کشور و.... از جمله برنامه هایی است که توسط فدراسیون اجرایی شده است، نباید فراموش کرد که برای کسب موفقیت به زمان و کار زیاد احتیاج است تا تنیس روی میز بتواند به یکی از رشته موفق تبدیل شود.

البته این اتفاق زمانی عملی است که هماهنگی و یکدلی میان همه جامعه ورزشی وجود داشته باشد  با این حال چند وقتی است که با وجود همه نکات مثبت و منفی حواشی در کنار تنیس روی میز زیاد شده است و کم کم در حال تبدیل به مانعی است که می تواند سرعت پیشرفت این رشته را کم کند.

 
چندی پیش  این سوال برای بسیاری  پیش آمد که چرا فدراسیون مسابقه انتخابی تیم ملی را برای اعزام های اتریش و سوئد برگزار نکرده است؟ اگر چه توضیح سرمربی تیم ملی، دبیر فدراسیون و مدیر تیم های ملی این بود که زمان کافی برای اعلام اسامی وجود نداشت اما این توضیح قانع کننده و کافی نبود زیرا پس از المپیک زمان بسیاری وجود داشت.

به طور مثال پس از آن این صحبت به میان آمد که دبیر فدراسیون اسامی تیم ملی را خودش  انتخاب کرده است این در حالی است که سرمربی تیم ملی در اظهار نظر رسمی خود این مسئله را انکار کرد و دبیر فدراسیون هم هر گونه دخالت در امور کمیته ها و تیم ها را رد کرد و این گونه مسایل را شیطنت برخی عنوان کرد.

 حالا پس از این دو،  مسئله ای جدید عنوان شد، صحبت های تازه ای که بار دیگر حواشی را به تنیس روی میز بازگرداند و به تیم ملی و بازیکنان ضربه وارد کرد.

پس از این که اسامی ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای اعزام به سوئد و اتریش اعلام شد، نام میدیا لطف الله نسب برادر زاده سرمربی تیم ملی که به تازگی از لیگ دیته برتر به لیگ دسته یک سقوط کرده بود به چشم می خورد . این موضوع باعث شد تا برخی فدراسیون را متهم کنند و حواشی جدید را به وجود بیاورند اما ما نخواستیم تا یک طرفه قضاوتی صورت بگیرد پس به همین دلیل تصمیم گرفتبم تا با این بازیکن با سابقه به گفت و گو بپردازیم.

میدیا لطف الله نسب که از جمله بازیکنان با سابقه در تنیس روی میز کشور محسوب می شود در خصوص تمریناتش عنوان کرد: پس از آن که اسامی تیم ملی اعلام شد و مسابقات دسته برتر به پایان رسید تمرینات را جدی تر آغاز کردم و امیدوارم بتوانم با تمریناتی خوب جواب زحمت هایی که فدراسیون برای اعزام ما کشیده است را بدهم.

وی در مورد مسابقات دسته برتر هم که با شیوه ای متفاوت برگزار شد گفت: این مسابقات دسته برتر بوده نه انتخاب تیم ملی؛ از طرفی جداول مسابقات جدید است و نیاز به بررسی و شاید تغییرات دارد، من به عنوان یک ورزشکار تابع سیستم فدراسیون هستم ضمن اینکه قطعا برای انتخاب اعضای تیم ملی همه شایسته ها مد نظر قرار می گیرند 

لطف الله نسب در ادامه و در مورد این اتهام که برخی معتقدند وی به خاطر عمویش راهی تیم ملی شده،  عنوان کرد: متاسفانه تا 16 مهر بیشتر زمان نبود تا اسامی برای مسابقات اعلام شود چرا که علاوه بر مهلت ثبت نام، گرفتن ویزا اروپا برای ما مشکل بود و باید خیلی زودتر نفرات به سفارت ها معرفی شوند اما متاسفانه بعضی افراد کاملا شناخته شده به دلیل عدم اطلاعات کافی از روند اعزام ورزشکاران برای خانواده این ورزش، حاشیه سازی می کنند.

از طرفی پس از آخرین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی من نفر چهارم ایران بودم و بار ها در تیم ملی حضور داشته ام و حداقل در 6 دوره مسابقات انتخابی حاضر شدم، تصور می کنم که اگر هر شخص دیگری به غیر از عموی من سرمربی تیم ملی بود باز هم مرا برای تیم ملی دعوت می کرد زیرا در آخرین انتخابی تیم ملی در جایگاه چهارم قرار دارم ، به نظرم اگر غیر از این اتفاقی می افتاد باز هم حق من خورده شده بود.

وی افزود : فدراسیون تنها هزینه اعزام به اتریش را پرداخت می کند و هزینه سوئد با خودمان است و اصلا تصور نمی کنم که حضور در مسابقات سوئد به کسی ارتباطی داشته باشد.من مطمئن هستم این صحبت شیطنت هایی است که از طرف برخی انجام می شود که به دنبال پست و منصبی در فدراسیون بوده اند و حالا که درفدراسیون جدید دستشان خالی مانده و روی به این کار ها آورده اند و می خواهند تا با استفاده از رابطه فامیلی من و سرمربی تیم ملی که هیچ ربطی به انتخابی ام ندارد فدراسیون را تضعیف کرده و به همه خانواده این ورزش ضربه وارد کنند. به نظرم این کار ها کاملا غیر اخلاقی و غیر ورزشی است .

لطف الله نسب ادامه داد : من از مدت ها پیش که عمویم در تیم ملی حضور داشته باشد برای تیم ملی بازی می کردم و تاکنون هم از هیچ کسی کمک نخواسته ام و سواستفاده ای نکرده ام و حضورم در تیم ملی هم به عمویم ربطی نداشته است اگر چه عمویم را خیلی دوست دارم اما تاکنون کمکی نخواسته ام و به نظرم این ها بی انصافی است و می خواهند با این کار همه چیز را برهم بزنند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می شد و آن زمان من به جای شخصی می رفتم، حرف آن ها صحیح بود ولی خدا را شاکرم که این گونه نیست و این گونه حرف ها باعث می شود تا حالا من با انگیزه بیشتر و روحیه ای بهتر تمرین کنم تا دوباره به اوج بازگردم؛ ضمن اینکه به تازگی از رنکینگ جهانی خارج شده ام و به هرحال فدراسیون برایش مهم است که تعداد نفرات بیشتری در رنکینگ جهانی داشته باشد تا رقابت ها در داخل بیشتر شود، ضمن اینکه جوانان شایسته ای در همین مسابقات به خوبی خود را نشان داده اند و در آخر امیدوارم همه افراد برای بیان اعلام نظر خدا را مد نظر قرار دهند.




انتهای پیام /
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار