همزمان با هفته پدافند غیرعامل رزمایش دامپزشکی استان علیه بیماری شاربن برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مسئول پدافند غیرعامل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این رزمایش با شرکت ۱۶ اکیپ واکنش سریع دامپزشکی و مشارکت دستگاه های اجرایی استان در روستای گل نیچه شهرستان بیرجند انجام شد.

دکتر محمد سهرابی با بیان اینکه در این رزمایش معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، افزود: اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی شامل قرنطینه، معدوم سازی، ضد عفونی، دفن بهداشتی، شعله افکنی، تدارکات و مستندسازی نیز در این مراسم شرکت کردند.

وی گفت: دامپزشکی استان به مدت یک ساعت عملیات فرضی یک واحد اپیدمیولوژیک را قرنطینه و پس از نمونه گیری و معدوم سازی لاشه دام های تلف شده ، دام های روستا را علیه این بیماری واکسینه کردند.

مسئول پدافند غیرعامل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: بیماری شاربن به عنوان یک بیماری قابل انتقال از دام به انسان شناخته می شود و هر ساله دام ها علیه این بیماری در سراسر استان واکسینه می شوند.

دکتر محمد سهرابی در خصوص برنامه های دامپزشکی ویژه گرامیداشت هفته پدافند اظهار کرد: در هفته پدافند غیرعامل علاوه بر رزمایش علیه بیماری شاربن، رژه خودرویی، نمایشگاه عکس و تجهیزات مدیریت بحران دامپزشکی، ارسال پیامک، دوره های آموزشی و برنامه های رادیویی در هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.