اصفهان؛

معرفی شهدای شاخص کمتر شناخته شده اصفهان در طرح "چهل چراغ"

در طرح چهل چراغ، شهدای شاخص کمتر شناخته شده در اصفهان معرفی می شوند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: در این طرح ما به معرفی شهدای شاخصی که هنوز برای مردم شناخته نشده‌اند و شهروندان با آن‌ها غریبه هستند، می‌پردازیم و به سراغ خانواده‌ آن‌ها رفته و با گفتگو درباره شهید خانواده سعی در شناخت آن‌ها داریم.
سعید صرامی، افزود: در این طرح، دیدار با خانواده شهدا و صحبت از سبک زندگی آن‌ها آموزه‌های بسیاری در اختیار جوانانی که همراه ما به دیدار این خانواده‌ها می‌آیند، داده می‌شود تا بتوانند از این آموزه‌ها در زندگی خود استفاده کنند.
وی با اشاره به زمان اجرای این طرح اظهار داشت: «چهل‌چراغ» طرحی است که از سوم خرداد ماه امسال و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اصفهان اجرا شده و تاکنون به دیدار 7 خانواده شهید شاخص اما کمتر شناخته شده، پرداخته شده است.
سرپرست فرهنگسرای پایداری با بیان اینکه در دیدار با خانواده شهدا، از همرزمان شهید نیز برای حضور در دیدار دعوت به عمل می‌آید، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های دیدار با خانواده شهدا علاوه بر حضور علاقه‌مندان و خادمان شهدا که در خود گلستان شهدا مشغول به خدمت هستند از همرزمان شهید نیز دعوت می‌شود تا با حضور خود در منزل شهید به بیان خاطراتی پیرامون وی بپردازند.
صرامی افزود: همچنین در این بازدیدها با استفاده از طرح «قرار عاشقی» که پلاک شهدای استان به هر فرد داده شد و اطلاعات آن‌ها گرفته شد، از فرد خواسته می‌شود تا در صورت تمایل در خانه شهید نیز حضور یابند و با مادر و پدر وی ارتباط گیرند.

در کنار این افراد نیز شهروندانی که قصد دارند در طرح «چهل‌چراغ» همکاری کنند، می‌تواند از قبل ثبت‌نام کنند سپس به ترتیب اولویت از آن‌ها دعوت می‌شود تا به همراه مسئولین فرهنگسرای پایداری در خانه شهید حاضر شوند.
سرپرست فرهنگسرای پایداری از تهیه پلاک شناسایی مخصوص به هر شهید در کنار اجرای طرح «چهل‌چراغ» خبر داد و بیان کرد: به دنبال شناسایی شهدای شاخص در این طرح ما برای هر خانواده علاوه بر دیدار، دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه شهید را از آن‌ها گرفته و صحبت‌هایی که در آن جمع می‌شود را نیز تدوین می‌کنیم و در قالب یک پلاک بزرگ با سه زبان، تهیه می‌کنیم و یک نسخه از آن را به خانواده شهید تحویل می‌دهیم و یک نسخه را نیز در گالری جنگ فرهنگسرا برای بازدید عموم می‌گذاریم.

چهل‌چراغ نام طرحی است که به معرفی شهدای شاخص کمتر شناخته شده در شهر اصفهان می‌پردازد و از خرداد سال جاری به همت فرهنگسرای پایداری اجرا شده است.
این طرح به معرفی شهدای شاخصی که همچنان با گذشت سال‌های بسیاری از جنگ تحمیلی در نظر مردم ناشناخته و گمنام هستند، می پردازد .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.