یزد؛

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی

انتخابات شوراهای دانش آموزی در یکهزارو 900 مدرسه یزد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛احمد شیرزادمدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: انتخابات شوراهای دانش اموزی استان یزد با حضور 150 هزار دانش اموز مقاطع سوم ابتدائی و بالاتر برگزار و از میان 30 هزار داوطلب، 9 هزار نفر به عنوان اعضای شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.

 شیرزاد مسئولیت پذیری، مشورت، تصمیم گیری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان ،تحکیم و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی، آموزه های سیاسی اجتماعی بین دانش آموزان و تکریم علمی شخصیت دانش آموزان را از اهداف برگزاری این انتخابات بیان کرد.

وی تصریح کرد: تفاهم و همدلی بین دانش آموزان، تمرین مسوولیت و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنها و توسعه و بهبود نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری از یگر اهداف انتخابات یاد شده است.
 
 
وی اضافه کرد: سال گذشته 10 هزار انجمن زیر مجموعه شورای دانش اموزی در مدارس استان تشکیل شد که 80 هزار نفر عضو این انجمن ها بودند.

فرماندار یزد هم در این مراسم با بیان اینکه انتخابات یک رویکرد سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است گفت: مردم کشور ما همیشه در این عرصه سیاسی حضور فعال داشتند.

مصطفی سالاری افزود: با حضور تشکل، انجمن و شوراها این فرهنگ باید نهادینه شود ، امروز افتخار می کنیم که یکی از جنبه های مشارکت از طریق شورای دانش اموزی در مدارس تحقق یافته است.
 
جمعیت دانش آموزی هر مدرسه تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی مدارس را مشخص می کند.

نتیجه نهایی شوراهای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی است که هر دو سال یکبار از برگزیدگان شوراها طی انتخاباتی شکل می گیرد.
 
فرآیند انتخابات عبارت از داوطلب شدن دانش آموزان 10 روز قبل از انتخابات، تبلیغات داوطلب در مدرسه، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج، تشکیل شورا و انجمن های مربوطه است.

همچنین در این مراسم پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی قرائت شد.
 
227 هزار و 140 دانش آموز در مدارس استان یزد تحصیل می کنند.

 
نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی روز دوشنبه دریکهزار و 900باب مدرسه استان یزد برگزار شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.