شیراز؛

احترام، اساسی ترین راه پرورش اعتماد به نفس کودکان

كارشناس مسئول كودكان مركز بهداشت شیراز، احترام را به عنوان اساسی ترین راه برای برخورداری از استقلال فكری و اعتماد به نفس در زندگی معرفی کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهره ابجدیان كارشناس مسئول كودكان مركز بهداشت شیراز افزود: كودک احترام؛ اساسی ترین راه پرورش اعتماد به نفس کودکانمانند بزرگسالان، به خود و شخصیت خود علاقمند است و می خواهد همواره مورد احترام دیگران قرار بگیرد، پس رفتار مناسب با كودک، در شكل گیری شخصیت مثبت او، نقش اساسی دارد.
او با اشاره به روایات اسلامی در حفظ حرمت، شخصیت و احترام همه مسلمانان به ویژه كودكان، افزود: كودک از سنین آغازین تا رسیدن به مراحلی از تكوین و رشد شخصیت، همچنان پدر و مادر و معلمان خود را به عنوان الگو و نمونه برای عمل خود قرار می دهد.
ابجدیان با اتكا به مكتب پربار اسلام در پرورش رشد شخصیت كودک، به رعایت نکاتی مانند احترام گذاری، واگذاری امور كوچک به فرزندان، رعایت ادب، پوشیدن لباس تمیز مناسب و زیبا، نام نیک نهادن، مشورت و نظرخواهی از والدین و دوستان، عدالت در ارتباط با والدین و دوستان، وفای به عهد در برابر كودک، سلام كردن و محبت به كودک، تاکید کرد.
كارشناس مسئول كودكان مركز بهداشت شیراز، توصیه کرد: با حفظ احترام به كودک در محیط خانه و اجتماع، احترام به بزرگترها را به او، بیاموزیم و با دادن نقش و مسئولیت به او، احساس شخصیت و اثربخش بودن را در او برانگیزیم؛ برخورد مودبانه با فرزندان حتی در صورت خردسالی نقش موثری در رشد شخصیت و احترام فرزندان دارد.
او پوشاندن لباس مورد قبول کودک، نام پسندیده برای او و مشورت و نظرخواهی در برخی کارها از کودک را در پرورش رشد و شخصیت کودک موثر دانست و ادامه داد: فرزندان باید طعم عدالت را چشیده و خوبی عدالت را لمس كرده باشند، پس در كوچكترین امور هم، اجرای عدالت لازم است؛ به عهد و پیمان خود با كودكان وفادار باشیم و خلف وعده نكرده و رفتار، خلاف گفتار نداشته باشیم.
این کارشناس مسئول کودکان، با بیان اینکه محبت نشان دهنده عشق و علاقه پدر و مادر است و از این راه كودک می آموزد که محبت خود را به والدین و خانواده، نشان دهد؛ یادآور شد: كودكان از سلام كردن والدین به خود و دیگران است که احترام و توجه را می آموزند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار