اراک؛

اختصاص بیش از 9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان مرکزی

سخنگوی دولت از اختصاص نه هزار و 125 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان مرکزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سخنگوی دولت در شورای اداری استان مرکزی با اعلام اینکه برای توسعه این استان نه هزار و  125 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است گفت : این اعتبار برای اجرای 51 طرح در بازه زمانی دو ساله، به تصویب رسید.
محمد باقر نوبخت افزود: سازمان برنامه و بودجه موظف است صد در صد اعتبار مصوب را تامین کند.
وی با بیان اینکه برای پیگیری روند اجرای طرح های عمرانی در تحقق این میزان اعتبار در آینده نزدیک به استان مرکزی سفر می کند گفت : در بخش عمرانی چهار طرح با اعتبار 760 میلیارد ریال، در حوزه کشاورزی پنج طرح با اعتبار هزار و  270 میلیارد ریال، در حوزه علمی و فرهنگی 68 طرح با اعتبار 680 میلیارد ریال، در حوزه بهداشت و درمان هفت طرح با اعتبار هزار و210 میلیارد ریال و در زمینه ورزش و جوانان طرح های گسترده ای با اعتبار 64 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
نوبخت با بیان اینکه عمده اعتبار در حوزه تامین منابع آب و بخش حمل و نقل استان اختصاص یافته است، افزود: در بخش تامین منابع آب ،چهار طرح کلان با اعتبار دو هزار و 50 میلیارد ریال و طرح های متنوعی در حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی با اعتباری بالغ بر سه هزار و 90 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: این میزان اعتبار به غیر از درآمدهای داخلی و بودجه جاری استان است، بنابراین می توان انتظار داشت دربازه زمانی دوساله با تزریق این منابع مالی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان مرکزی باشیم.
سخنگوی دولت گفت: استان مرکزی از نظر تملک سرمایه ای با بودجه هزار و 300 میلیارد ریالی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است که اگر دو درصد درآمد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی را به آن اضافه کنیم، جمع سرمایه تملیکی استان به هزار و چهارصد و 70 میلیارد ریال می رسد که معادل رشد 31 درصد است.
وی افزود: اگر اعتبار طرح های ملی به میزان درآمدهای استان اضافه شود، این رقم به هزار و 960 میلیارد ریال خواهد رسید که میزان رشد 207 درصدی را در این بخش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی از حجم بالایی اعتبارات درنظر گرفته شده برای این استان مطلع هستند، ادامه داد: با اضافه کردن طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استانی شده، رقم به دو هزار و چهارصد و 600 میلیارد ریال می رسد که با توجه به همه رقم های پیشین رشد  116 درصدی را نشان می دهد.
نوبخت گفت: 146 هزار میلیارد ریال برای انجام طرح خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده بود که 12 هزار میلیارد ریال دیگر در روزهای گذشته پرداخت شد و تنها رقمی کمتر از 10هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت نشده است.
وی افزود: با اقدامات انجام شده ظرف روزهای آتی تمام مطالبه های گندم کاران پرداخت می شود.
نوبخت افزود: پرداخت مطالبه های بازنشستگان، فرهنگیان و حوزه بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفته است و در آینده نزدیک تمام این بدهی ها پرداخت خواهد شد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، 205 هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی های پیمانکاران در نظر گرفته شده است که در هفته های آینده پرداخت می شود.
سی و دومین سفر استانی دولت در دوم و سوم آبان ماه به استان مرکزی انجام شد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، توسعه ، اعتبار ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.