همایش روز جهانی استاندارد در شهرکرد برگزار شد.

همایش روز جهانی استاندارد برگزار شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همایش روز ملی استاندارد با حضور مصطفی رامندی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد، و با تجلیل از واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان برتر استان چهارمحال و بختیاری در زمینه رعایت استاندارد، در تالار مهر شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در این همایش، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو رعایت استانداردها دانست و گفت: تکیه بر توان داخلی، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی و لازمه آن، تولید کالا براساس ذائقه مردم و رعایت استانداردهاست.

عبدالله نظری با بیان این که برخی کالاهای تولیدی در کشور فاقد قدرت رقابت در بازارهای بین المللی است افزود: توان مهندسی و فنی لازم برای تولید کالای با کیفیت در کشور وجود دارد اما به دلیل هزینه بالای تولید و تکنولوژی فرسوده، این امر با مشکلاتی مواجه است.

وی ادامه داد: نرخ بالای بهره بانکی، هزینه های بالای حمل و نقل، نبود سیستم دقیق مالیاتی و مشکلات مدیریتی در کارخانه ها بر هزینه تولیدات کشور اثر سوء داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش، عامل ماندگاری در بازارهای بین المللی را رعایت ضوابط و مقررات جهانی بیان کرد.

گودرز امیری گفت: حجم بالایی از واحدهای صنعتی در دنیا برای مدت های طولانی، بازار فروش بین المللی را حفظ کرده اند، در حالی که برخی محصولات به دلیل کاهش روزافزون کیفیت، پس از مدت کوتاهی، مشتری های خود در بازارهای جهانی را از دست می دهد.

وی در ادامه با بیان عدم رعایت استانداردها در دستگاه های اداری، ساخت و ساز، پارک ها و فضای سبز استان افزود: بیش از 90 درصد دستگاه های اداری استان دارای آسانسورهای فاقد مجوز استاندارد است.

امیری اضافه کرد: برخی از ادارات زمانی اقدام به نصب آسانسور کرده اند که مجوز استاندارد آسانسور صادر نمی شد و تعدادی نیز اقدام به نصب بدون مجوز قانونی کرده اند. 

14 اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار