یاسوج؛

40 طرح اشتغالزایی روستایی به بهره برداری رسید

فرماندار کهگیلویه گفت: 40 طرح اشتغالزایی روستایی به مناسبت روز روستا در شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه به مناسبت روز روستا 40 طرح اشتغالزایی روستایی در این شهرستان یه به بهره برداری رسید گفت: طرح کاشت گیاه دارویی به لیمو در روستای راک به نمایندگی از 40 طرح به بهره برداری رسید.

پوزش با اشاره به اینکه این طرحها در قالب اقتصاد مقاومتی و با حمایت صندوق کار آفرینی امید برای جوانان جویای کار ایجاد شده است افزود: سرانه این تسهیلات 250 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی از اختصاص اعتبار  6 میلیارد ریالی تسهیلات واشتغالزایی 95 نفر به این طرح ها خبرداد وگفت: در شش ماهه اول امسال از محل صندوق کار افرینی امید 170 مورد تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 30 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

پوزش با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده در بخشهای کشاورزی،دامداری، خدماتی و تولیدی است افزود: از این تعداد 95 مورد تسهیلات 22 میلیارد ریالی در حوزه اشتغال پرداخت  و برای 125 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان هم گفت: اعتبار صندوق کار آفرنی امید استان در سال جاری 330 میلیارد ریال است که این رقم اعتبار نسبت با سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

ارسلا حسن پور با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال بیش از هزار و 300 فقره تسهیلات به ارزش 190 میلیارد ریال در استان پرد اخت شده است افزود: ازاین تعداد 500 فقره تسهیلات به ارزش120 میلیارد ریال در حوزه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شده است.

حسن پور افزود :70 درصد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در حوزه روستاها برای ایجاد طرحهای روستایی در زمینه های دامداری،کشاورزی، تولیدی،صنایع دستی،گلخانه ای و زنبور داری پرداخت شده است.

وی از افزایش یک و نیم برابری تسهیلات پرداختی صندوق کار آفرینی امید تا پایان امسال خبر داد و گفت :از ابتدای امسال تا کنون با اجرای 500 طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی برای بیش از 600 نفرجویای کار در استان شغل پایدار ایجاد شد



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.