شیراز؛

هکر 28 ساله شبکه های اجتماعی به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف پرونده با موضوعیت هک صفحات اجتماعی کاربران در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: اخیرا تعدادی از همشهریان با مراجعه به پلیس فتا شهرستان فسا، عنوان كردند شخصی با استفاده از شبکه اجتماعی این افراد، که اکثرا خانم می باشند، اقدام به جعل هویت و کلاهبرداری و اخاذی می كند.
وی در اين خصوص توضيح داد: در اولین پرونده متشکله در پلیس فتا شهرستان فسا خانمی 17 ساله و متاهل شکایت خود را مطرح كرد، مبنی بر اینکه شبکه اجتماعی تلگرام  ایشان از دسترس خارج شده و توسط فردی ناشناس مورد استفاده قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار كرد: فرد ناشناس از طریق شبکه اجتماعی این خانم 17 ساله، مخاطبان را اغفال و از آنها درخواست ارسال تصاویر شخصی كرده است.
سرهنگ شیبانیان اضافه كرد: در شکایت بعدی که از طرف خانمی 22 ساله مطرح شد، مشخص شد فردی ناشناس با مشخصات متهم پرونده اول، با هک واتس آپ این دختر 22 ساله اقدام به ارسال پیام به مرد همسایه كرده و وی را ترغیب به اعمال منافی عفت می كند.
وی بيان كرد: موضوع با جديت در دستور كار ماموران پلیس فتا شهرستان فسا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم كه جوانی 28 ساله بود شناسایی و دستگير شد و در تحقيقات انگيزه خود را کینه جویی و سو استفاده از زنان و دختران عنوان كرد.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این خصوص هشدار داد: پلیس فتا با توجه به دسترسی های موجود و بهره از نیرو های متخصص در جهت اجرای عدالت گام بر می دارد و همواره با افراد سود جو و فرصت طلب، در این فضا برخورد می کند.
سرهنگ شيبانيان به کاربران فضای مجازی توصيه كرد: با ورود امن به شبکه های اجتماعی از اینگونه سو استفاده ها جلوگیری کنند و همانطور که در این پرونده مشاهده شد، دسترسی هکر به شبکه اجتماعی این افراد، مخاطبان وی را نیز در معرض سوء استفاده و ایجاد مزاحمت قرار داد و چه بسا این افراد نیز در اثر اعتماد اقدام به ارسال تصاویر و عکس های خود برای هکر می كردند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.