آغاز روند محاکمه سیاسی مادورو با رأی مجلس ملی ونزوئلا

مجلس ملی ونزوئلا به آغاز روند محاکمه سیاسی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، رأی داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ اعضای مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان دولت است، در جلسه سه‌شنبه، مادورو را به نقض دموکراسی و نیل به دیکتاتوری با به حاشیه راندن قوه مقننه، بازداشت مخالفان و جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی متهم کرده‌اند.

این در حالی است که دولت سوسیالیست کاراکاس همه این ادعاها را بی‌معنی دانسته و رد کرده است.

مجلس ملی از مادورو خواسته است در جلسه سه‌شنبه آتیِ این مجلس حضور یابد؛ درخواستی که به‌احتمال زیاد از سوی رئیس‌جمهور نادیده گرفته می‌شود.

به دنبال مقاومت دولت ونزوئلا در برابر عزل مادورو از طریق همه‌پرسی، مخالفان دولت در تلاشی جدید در پی محاکمه رئیس‌جمهور ونزوئلا و عزل وی هستند.

مخالفان پیش‌تر تلاش کرده بودند از طریق کنگره، همه‌پرسی برکناری مادورو را به مرحله اجرا برسانند، اما دیوان عالی کشور که حامی مادورو است، با وتوی مصوبات کنگره، تلاش‌های آنها را بی‌اثر می‌کند.

به‌رغم تلاش‌های کنگره به نظر نمی‌رسد همه‌پرسی برکناری مادوروی 53 ساله در سال جاری میلادی برگزار شود چراکه رئیس‌جمهور ونزوئلا، خرداد امسال برگزاری هرگونه همه‌پرسی به‌منظور عزل وی از قدرت را پیش از سال 2017 منتفی دانست.

مخالفان مادورو، پیش‌تر دولت ونزوئلا را به دلیل کمبود غذا و دارو، قطع مکرر برق و تورم به بی‌کفایتی متهم کرده و به دنبال عزل رئیس‌جمهور بودند، اکنون نیز با متهم کردن وی به رفتار دیکتاتورمآبانه، به دنبال برکناری مادورو هستند.

ونزوئلا ذخایر عظیم نفتی در اختیار دارد، اما به دلیل سقوط بهای جهانی نفت در یک سال و نیم گذشته درآمدهای این کشور کاهش‌یافته و همین موضوع بر مشکلات اقتصادی آن افزوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار