ارومیه؛

لزوم اشاعه نحوه صحیح تغذیه دربین خانواده ها

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ارومیه گفت: لازم است نحوه صحیح تغذیه در بین خانواده‌ها بیش از پیش اشاعه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیهبه نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وب دای استان ،ژیلا قربان نژادکارشناس تغذیه مرکزبهداشت ارومیه در حاشیه جشنواره غذای سالم اظهار داشت: جشنواره غذای سالم به منظور معرفی هر چه بیشتر غذاهای سالم در سطوح مختلف جامعه، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

قربان نژاد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: در این جشنواره بر استفاده از مواد غذایی سالم در پخت غذا تاکید شده است و هدف از برگزاری این جشنواره نیز معرفی مواد غذایی موثر در تامین نیازهای روزانه بدن است.

وی اعلام کرد: در این جشنواره 27 نوع غذای سالم و سنتی که عموما در آنها از حبوبات و انواع سبزی استفاده شده بود مورد داوری قرار گرفته است.

کارشناس تغذیه مرکزبهداشت ارومیه ادامه داد: کاهش مصرف گوشت و استفاده از حبوبات به عنوان منبع غنی پروتئین نیز از دیگر اهدافی است که از برگزاری این جشنواره‌ها دنبال می‌شود.

قربان نژاد با بیان اینکه بسیاری از بیماریها به نحوه تغذیه بستگی دارد، اظهار داشت: شاهد بالا بودن مصرف شکر، روغن، نمک و گوشت در جامعه هستیم که مصرف بالای هر یک از این مواد به عنوان عامل مهم بسیاری از بیماریها مطرح است.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم، بیش از این در غذاهای خود از حبوبات استفاده می‌کردند ولی به مرور زمان استفاده از حبوبات در پخت غذا کمتر شده است، گفت: لازم است از حبوبات در تغذیه روزانه استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.