گیلان؛

افزایش 10 برابری توان سپاه پاسداران

توان دفاعی و قدرت بازدارندگی سپاه پاسداران در مقایسه سال های پایانی جنگ، حداقل 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛   فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای زیباکنار رشت دستاوردهای سپاه در حوزه تقویت توان دفاعی، قدرت بازدارندگی و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین و اعلام کرد: سپاه پاسداران ایران اسلامی امروز با اتکا به سلاح ایمان و حفظ روحیه رشادت و شهادت طلبی و تجهیز به تسلیحات نوین نظامی و تاکتیکی، قدرت اثرگذار و برتر خاورمیانه به شمار می آید.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری رمز موفقیت پاسداران در ایفای وظایف محوله به ویژه ماموریت های نظامی و دفاعی را ناشی از روحیه ایمان و تربیت آنان بر مبنای ارزش های اصیل اسلامی دانست و افزود: نیروی ایمان و اعتقاد در کنار تجهیزات و ادوات نظامی ضریب موفقیت در ایفای وظایف محوله و مقابله با دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را به نحو چشم گیری آسان می کند.

وی در ادامه ماموریت راهبردی مهم سپاه پاسدران را حفاظت از آرمان های انقلاب و تضمین امنیت ایران اسلامی برشمرد و گفت: امروز دفاع از مستضعفان و ملت های مظلوم مسلمان منقطه در راستای دکترین انقلاب اسلامی ماموریتی است که پاسداران ولایت مدار به نحو شایسته ای در حال ایفای آن هستند به طوریکه همه ترفند ها و توطئه های دنیای استکبار و صهیونیست ها در خاورمیانه با شکست مواجه کرده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه جایگاه نیروی دریایی در دکترین دفاعی این نهاد انقلابی تشریح کرد و افزود: نیروی دریایی سپاه یکی از عملیاتی ترین نیروهای نظامی ایران  در حفظ و ارتقاء امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند تجمیع دانشکده های تربیت نیرو در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای زیباکنار ارائه داد و گفت: از این پس تمامی پاسداران نیروی دریایی در حوزه موشکی، هوا – دریا، جهادی، آموزش های تکاوری و گروه آموزش های پایه، دوره های تحصیل نظامی و آموزش تخصصی خود را در این دانشگاه می گذرانند.

سردار علی فدوی افزود: انسجام و تمرکز دانشکده های چهارگانه نیروی دریایی سپاه در ارتقاء آموزش و بهره وری از استعداد های این نیرو نقش موثری دارد.
 

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.