شهرکرد؛

بررسی راهکارهای رفع مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد

راهکارهای رفع مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بررسی شد.

در نشستی با حضور مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دفتر معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، راهکارهای رفع مشکل تأمین مسکن مددجویان استان بررسی شد.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته مسکن محرومان در تعدادی از استان های کشور، ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن آن در سایر استان ها شاهد رفع مشکل مسکن محرومان جامعه باشیم.

ابراهیم بازیان با بیان اینکه نیاز به مسکن در روستاها بیش از شهرهاست، گفت: به همین دلیل جهت گیری در بودجه سال جاری و سال آینده به سمت مسکن روستایی است.

وی همچنین بر ضرورت رفع مشکل مسکن شهری مددجویان تاکید و اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از استان های موفق در تأمین مسکن مددجویان بوده به نحوی که در سال جاری تاکنون به 60 درصد برنامه های خود عمل کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری هم از احداث 4 هزار و 100 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان خبر داد و گفت: این واحدها طی سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

گودرز امیری افزود: یک هزار و 300 واحد از این تعداد در سال جاری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی که زمین دولتی وجود دارد می توان این زمین ها را در قالب تعاونی به متقاضیان واگذار کرد و در شهرهایی که زمین دولتی وجود ندارد با تأمین اعتبار لازم می توان زمین هایی در حاشیه شهرها خریداری و در اختیار مددجویان قرار داد.

امیری اضافه کرد: تلاش می شود تا ظرف سه سال آینده تمام مددجویان استان خانه دار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون 48 هزار مددجو در قالب 25 هزار و 700 خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از نظر خانوار 13 درصد جمعیت و از نظر تعداد افراد 6 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

علی ملکپور با بیان شناسایی یک هزار و 656 خانوار فاقد مسکن در استان افزود: براساس پیش بینی انجام شده امسال 786 واحد، سال آینده 499 واحد و سال 97 تعداد 371 واحد مسکن برای این خانوارها احداث می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.