ارومیه؛

بیماری مالاریا زنگ خطری جدی برای مردم

کارگاه آموزشی مراقبت از بیماری مالاریا با حضور مسئولین واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شهرستانهای جنوب استان و کارشناسان برنامه مالاریا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه به نقل ازروابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان میاندوآب،حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به عنوان مدرس در خصوص تاریخچه، اپیدمیولوژی بیماری مالاریا، ایتولوژی، علایم و درمان این بیماری بر اساس آخرین رفرنس مطالبی ارائه نمود و گفت: باید از پیشکسوتان ریشه کنی که با امکانات کم، کار بزرگی انجام داده­اند یاد کرد ولی با ریشه کن شدن بیماری مالاریا نباید از بروز و خطر تهدید آن غافل شد.

بدلی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی استان با بیان اهداف کارگاه در مورد زمینه سیر مالاریا بحث نمود.

در ادامه چاوشین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص روشهای مقابله با ناقلین و ارزیابی خطر ناشی از بیماری مالاریا بحث و بررسی کرد.

همچنین ملک پور کارشناس مسئول برنامه پیشگیری و مبارزه با مالاریا در زمینه نظام مراقبت دیده­وری و برنامه حذف این بیماری و چلیپا کارشناس آزمایشگاه رفرال دانشگاه در مورد نمونه برداری و مراقبت آزمایشگاهی آموزشهای لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.