تذکرات اقتصادی بهارستانی ها؛

از واردات برنج در فصل برداشت تا افزایش حق انشعاب برق

طی هفته ای که گذشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور رفع موانع اقتصادی تذکراتی به مسئولان دولتی دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته تذکراتی به مقامات دولتی ارائه دادند که ازجمله آن می توان به عدم پرداخت وجوه مربوط به خرید تضمینی گندم کشاورزان، ورود و توزیع غیرقانونی برنج در فصل ممنوعیت واردات این محصول و نبود نرخ تضمینی برای خرید کشمش اشاره کرد.

مجلس//از تعیین تکلیف ضعیت راه آهن تاکستان تا بهبود وضعیت بحرانی بازار پسته
 
بررسی خرید تضمینی کشمش

روح الله بابایی نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص خرید تضمینی  کشمش عنوان کرد: از آنجایی که کشمش در زمره محصولات مرغوب صادراتی کشور قرار دارد لذا توجه به تولید کنندگان باید در دستور کار قرار گیرد تا این محصول علاوه بر مصرف داخلی، بازار کشورهای همسایه شمالی و همچنین اروپایی را نیز بدست آورد.
 
وی با بیان اینکه در خصوص خرید تضمینی کشمش تاکنون مکاتباتی میان دولت و مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است، گفت: بنا به دلایلی مسئولان مربوطه از خرید تضمینی این محصول امتناع می کنند که این امر منجر به بروز مشکلاتی برای برخی از استان های کشور به ویژه استان قزوین شده، لذا رسیدگی به این معضل اصلی ترین خواسته مردم است. 
 

خروج راه آهن از داخل شهر، بزرگترین رویای مردم تاکستان 

نماینده مردم بویین زهرا در ادامه به وضعیت راه آهن شهر تاکستان اشاره کرد و گفت: ایستگاه راه آهن شهر تاکستان در داخل این شهر قرار دارد و عبور و مرور قطارها مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی را برای ساکنین به وجود آورده و  تاکنون نیز اقدام موثری برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.
 
بابایی افزود: رسیدگی به مشکلات ناشی از وضعیت راه آهن شهرستان تاکستان در برنامه پنجم توسعه نیز لحاظ شده اما بنا به دلایل متعددی اجرایی نشده و امید است که هر چه سریعتر تدابیری برای این بخش، اتخاذ شود. 



مجلس//از تعیین تکلیف ضعیت راه آهن تاکستان تا بهبود وضعیت بحرانی بازار پسته
 
درخواست رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان پسته
 
محمد رضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بحرانی تولید کنندگان پسته اظهار داشت: پسته در گروه کالاهای صادراتی غیر نفتی است که به نوعی در ارزآوری نیز سهم عمده ای دارد لذا در صورت بروز مشکلات در این بازار، اقتصاد کشور نیزبا چالشی جدی مواجه می شود.
 
وی افزود: کاهش 30 درصدی قیمت پسته طی سال جاری به نسبت متوسط قیمت آن در سال گذشته از یک سو و عدم پرداخت تسهیلات به صادر کنندگان از سوی دیگر، زمینه را جهت بروز مشکلات جدی در این بخش فراهم کرده است.
 
پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: در حال حاضر خواسته مجلس شورای اسلامی همکاری چند دستگاه ذیربط اعم از وزارتخانه های  صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاوزی جهت برون رفت از معضل به وجود آمده است.
 


مجلس//از تعیین تکلیف ضعیت راه آهن تاکستان تا بهبود وضعیت بحرانی بازار پسته
 
تغییر ساختار مدیریتی در بخش کشاورزی و نیرو احساس می شود /درخواست بررسی افزایش حق انشعاب برق
 
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی نیز  در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عدم پرداخت وجوه مربوط به خرید تضمینی گندم کشاورزان آذربایجان غربی بیان کرد: دولت موظف است که هنگام خسارت زدگی محصولات کشاورزی با پرداخت هزینه بیمه به برطرف کردن مشکلات موجود بپردازد اما جامعه کشاورزی امسال با خلف وعده دولت در این زمینه مواجه شد. 
 
وی در بخش دیگری به حق انشعاب برق روستایی و شهری اشاره کرد و افزود:این امر منجر به بروز اعتراضاتی از جانب مردم شده لذا اصلی ترین خواسته مجلس از وزیر نیرو، کاهش هزینه های مازاد است. 
 
ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت باید در دستور کار قرار گیرد 
 
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت صدور مجوز برای واردات برنج اظهار داشت: بر اساس قانون واردات برنج تا 4 ماه بعد از فصل برداشت ممنوع است اما در برخی از موارد شاهد ورود و توزیع غیرقانونی این محصول در سطح کشور هستیم که این امر، نشان از ضعف در سیستم نظارتی کشور است.  
 
وی در خصوص تذکر خود به وزیر اقتصاد و دارایی کشور در مورد وضعیت حقوق های نجومی نیز گفت: از آنجایی که وظیفه وزیر اقتصاد و دارایی، کنترل قبل از پرداخت است لذا این مقام دولتی نباید این میزان از حقوق ها را تایید می کرد. 



مجلس//از تعیین تکلیف ضعیت راه آهن تاکستان تا بهبود وضعیت بحرانی بازار پسته


برخی  از تذکرات نمایندگان طی هفته ای گذشت به شرح زیر است:

شرح

موضوع

نماینده

تذکر به رئیس جمهور در خصوص توضیح علت عدم توجه به وضعیت بحرانی بازار محصول پسته که به کشاورزان خسارت سنگینی وارد ساخته بود

وضعیت بازار پسته

پورابراهیمی داورانی و احمد انارکی

تذکر به وزیر نیرو در خصوص توضیح علت عدم تامین اعتبار طرح آبرسانی به شهرهای نمین و حوزه انتخابیه‌اش

تامین اعتبار طرح آبرسانی

محمد فیضی

تذکر به رئیس جمهور جهت لزوم پرداخت معوقات کشاورزان تا قبل از شروع فصل جدید کشاورزی

پرداخت معوقات کشاورزان

سید قاسم جاسمی

تذکر به وزرای خارجه و بهداشت و درمان و کشور و نیرو و رئیس جمهور در خصوص توضیح علت تساهل وزارت نیرو در مسئله ورود فاضلاب به دریاچه خزر و ارومیه

ورود فاضلاب به دریاچه خزر و ارومیه

قاضی پور و محجوب

به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص تایید وضعیت حقوق های نجومی

تایید حقوق های نجومی

جبار کوچکی نژاد

تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توضیح علت صدور مجوز برخلاف قانون برای واردات برنج

 

واردات برنج در فصل برداشت

جبار کوچکی نژاد

تذکر به وزیر نیرو در خصوص توضیح علت عدم اقدام عملی راجع به رسوب گذاری و تبخیر آب چاه ها ، مطالعه راجع به آب های دشت سیستان و انتقال آب شرب از دریای عمان به زاهدان و زابل

رسوب گذاری و تبخیر آب چاه ها

حبیب الله دهمرده نماینده زابل و زهک، هیرمند و نیمروز و حسینعلی شهریاری، علیم یارمحمدی، عبدالغفور ایران نژاد، علی کرد، محمد باسط دورازهی، محمد نعیم امینی  فرد، احمدعلی کیخا

تذکر به رئیس‌جمهور درخصوص دستور سریع برای خرید تضمینی محصول کشاورزی استان از جمله شهرستان‌های تاکستان، بویین‌زهرا و آوج و سایر مراکز تولید کشکمش در کشور و همچنین دستور خروج راه آهن از داخل شهر تاکستان که در برنامه پنجم تصویب شده است.

 

خرید تضمینی کشمش و وضعیت راه آهن تاکستان

بهمن طاهرخانی و روح‌الله بابایی صالح

تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص بازنگری و درجه بندی در خرید تنباکو، تباکوکاران و افزایش مبلغ خرید به ویژه در  شهرستان خمینی شهر

 

درجه بندی در خرید تنباکو

محمدجواد ابطحی

تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور درخصوص توضیح علت عدم پرداخت وجوه مربوط به خرید تضمینی گندم کشاورزان آذربایجان غربی

خرید تضمینی گندم

نادر قاضی پور

تذکر به وزیر نیرو درخصوص جلوگیری از افزایش بی‌رویه حق انشعاب برق روستایی و شهری

افزایش حق انشعاب برق

نادر قاضی پور

تذکر به وزیر نیرو درخصوص راه اندازی آب شیرین کن در شهرهای میناب، سیریک و جاسم

راه ادازی آب شیرین کن

سیدمصطفی ذوالقدر

تذکر به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص توضیح علت عدم حمایت از صادرات محصول میوه کیوی که هر ساله بیش از 80 درصد مازاد مصرف داخلی دارد

عدم حمایت از صادرات محصول کیوی

شمس‌الله شریعت نژاد نماینده تنکابن، قاسم احمدی، محمد دامادی، عبدالرضا رضیان محمدرضا نجفی، مهرداد لاهوتی، ولی‌الله نانواکنارانی، محمود شکری، علی اسماعیلی، سیدکاظم دلخوش، محمدمهدی افتخاری، علیمحمد شاعری، حسینعلی حاجی دلیگانی و محمدعلی پورمختار

 

 

 







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
بنام خدا
این روشی که بعضی ازمسئولین نظام پیش گرفته اند ایجاد فقر در جامعه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
سلام، آقاااا افتضاحه
انشعاب برق مغازمو رفتم بگیرم، یک میلیون و دویست، تازه گفت فعلن انشعاب نمیدیم تا هفته بعد ،هفته بعد که رفتم، گفتن دو میلیون و چهارصد
آخه پدررررت خوب ماااادرت خوب. من جوووون از کجاااااااا بیارم
سر یک میلیون و دویستش عزا گرفته بودم کردینش دو میلیون و چهارصد
خدارو خوش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
بنده یه روستایی هستم رفتم برای امتیاز برق 150000تومان بابت کرکی 10000تومان ثبت نام 50000تومان بنیاد مسکن 170000تومان چاله ارت 270000تومان نصب وراه اندازی سیم ارت 1میلیون و صد هزار تومان هم هزینه امتیاز برق 50آمپر دادم جمعا حدود 1میلیون و700 برای امتیاز برق. خدابه مردم رحم کنه وگرنه مسئولین همه خوابن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
قیمت هر کیلو برنج طاروم خریدارمی از کشاورز ان ۷۵۰۰ تومان برای مصرف کونند ۹۰۰۰ تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
تواین شرایط بداقتصادی هرانشعاب برق در مشهد رو از یک میلیون و چهارصد یهوویی رسوندن به دومیلیون و پانصد!
آخرین اخبار