جمع‌آوری 5.8 میلیون خودروی تویوتا از بازار بدلیل وجود کیسه‌های هوای کُشنده

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد 5.8 میلیون دستگاه خودروی خود را در ژاپن، چین و اروپا بدلیل وجود مشکلی در کیسه‌های هوای آن‌ها، جمع‌آوری می‌کند.

جمع‌آوری 5.8 میلیون خودروی تویوتا از بازار بدلیل وجود کیسه‌ها هوای کُشندهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، شرکت چندملیتی تویوتا که دفتر مرکزی آن در ژاپن قرار دارد، چهارشنبه، اعلام کرد حدود 5.8 میلیون دستگاه خودروی این شرکت بدلیل وجود مشکل احتمالی در کیسه‌های هوای آن‌ها از بازار جمع‌آوری می‌شوند. این فراخوانی همچنین، ایربگ‌هایی را که در سال 2010، جایگزین قطعات معیوب شده بودند، شامل می‌شود. این کیسه‌های هوا ساخت شرکت «تاکاتا» است. 

در ادامه گزارش آمده است: اقدام اخیر تویوتا در جمع‌آوری 5.8 میلیون خودرو، بزرگترین فراخوانی این شرکت خودروسازی محسوب می‌شود. مسئولان تویوتا اوایل سال جاری میلادی و در پی فشارهای واشینگتن، به وجود نقص در کیسه‌های هوای بیشتر خودروهای توزیع‌شده این شرکت در آمریکا و دیگر کشورها، اذعان کردند. 

مشکل این کیسه‌های هوا وجود ترکیب شیمیایی است که در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت برای مدت زمان طولانی، با فشار زیادی منفجر می‌شود. انفجار این ترکیب شیمیایی تاکنون باعث مرگ دست‌کم 16 نفر در سراسر جهان شده است. بیشتر قربانیان این کیسه‌های هوای معیوب آمریکایی هستند. 

خودروهای «تویوتا کرولا»، «تویوتا ویتز» و «تویوتا یاریس» هاچ‌بک (بدون صندوق) که در فاصله مه 2000 تا نوامبر 2001 و همچنین از آوریل 2006 تا دسامبر 2014 ساخته شده‌اند شامل طرح اخیر فراخوانی خودروسازی تویوتا می‌شوند. از میان این خودروهای معیوب، حدود 1.16 میلیون دستگاه در ژاپن، 820 هزار دستگاه در چین و حدود 1.47 میلیون دستگاه در بازار اروپا به فروش رفته‌ است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار