مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی:

آموزش و پرورش فعالیت های خوبی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت:آموزش و پرورش آذربایجان غربی فعالیت های مطلوبی را در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛هوشنگ عطاپور در کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و سوء مصرف مواد اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مسائل اخلاقی و نقاط بحرانی پنج آسیب اجتماعی اساسی در سطح کشور است و استان آذربایجان غربی نیز از این آسیب ها مصون نیست.

وی گفت:آموزش و پرورش استان فعالیت های مطلوبی را در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آغاز کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: مصون سازی در برابر آسیبهای اجتماعی باید از مدارس آغاز شود و هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش نمی تواند در امر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به صورت ریشه ای و اساسی اقدام کند.

عطاپور با بیان اینکه جلب اعتماد مردم بسیار مهم است, گفت: آموزش و پرورش هنوز در صدر اعتماد مردم جای دارد و اطلاع رسانی پیشگیرانه و حساس سازی عمومی مردم در خصوص آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری آذربایجان غربی نیز در این کمیته گفت: آسیبهای سایبری جزو آسیبهای جدید بوده و موجب بروز مشکلات بسیاری در جامعه شده است.

مصطفی صادقی افزود: همراهی خانواده ها و فرزندانشان در تمامی زمینه ها در این راستا انجام می شود و پیشگیری نقش مهمی دارد.

وی بیان کرد: آسیبهای فکری و طلاق فکری جزئی از عواقب آسیبهای سایبری و فضای مجازی است که باید به طور جدی آسیب شناسی و عواقب آن توجه شود.

صادقی اضافه کرد: این نهاد در صدد است تا مشاوران مدارس را با شیوه های نوین پیشگیری آشنا کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.