یاسوج؛

ایمن سازی 36 مدرسه در حاشیه راههای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: 36 مدرسه در حاشیه راههای استان ایمن سازی فیزیکی شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان مدارس حاشیه راهها،فرهنگ سازی ترافیک و کاهش سوانح رانندگی در جلوی مدارس 36 مدرسه در حاشیه راههای استان ایمن سازی فیزیکی شدند.


خوان پایه هدف از برگزاری این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان برشمرد و گفت:این طرح در دو بخش نرم افزا و سخت افزاری اجرا می شود.


وی گفت:در بخش نرم افزاری آموزشهای ایمنی و ترافیک،توزیع لوازم التحریر حاوی پیامهای ایمنی،کتاب،جزوه،بروشور و پوسترهای آموزشی راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان ارائه می شود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد افزود: همچنین در بخش سخت افزاری کارهایی نظیر ساخت پل عابر پیاده در جلو مدارس ،نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محوطه های داخلی و بیرونی مدارس ،نصب سرعت گیر و چشم گربه ای،خط کشی محل عبور عابر پیاده و خط نوشته کف جاده در جلو مدارس حاشیه راههای استان صورت گرفته است.


خوان پایه گفت: برای اجرای این طرح بیش از 400 میلیون ریال هزینه شده است.


رئیس پلیس راه استان هم در این مراسم اجرای این طرح را در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در جلو مدارس حاشیه راههای استان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: از زمان اجرای این طرح شاهد کاهش چشم گیر سوانح رانندگی در جلو مدارس در استان هستیم.


سرهنگ سیاهپور با بیان اینکه 12 و نیم درصد از تصادفات جاده ای مربوط به عابران پیاده است افزود: تلاش می کنیم با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های مختلف از جمله طرح ایمن سازی مدارس این آمار را به حداقل برسانیم.


وی با اشاره به اینکه 31 درصد از تصادفات جاده ای استان بین ساعت 16 تا 22 اتفاق افتاده است گفت: 34 درصد از وقوع تصادفات ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه ،30درصد انحراف و تجاوز به چپ و 21 درصد هم ناشی از توجه نکردن به جلو بوده است.


سرهنگ سیاهپور پرخطرترین محورهای استان را محور یاسوج به سمیرم با 17 درصد تصادفات رانندگی، گچساران باشت با 12 درصد و گچساران به بهبهان با 9 درصد اعلام کرد و افزود: خودروهای سواری با 69 درصد ،وانت 13 درصد، موتورسیکلت ها با 9 درصد به ترتیب بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.