تبریز؛

احداث باغ گیاهان دارویی معطر در پارك ائل گلی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از احداث باغ گیاهان دارویی معطر در پارك ائل گلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن‌زاده با اعلام این خبر گفت: باغ گیاهان دارویی معطر با رویکرد مصرف کم و بهینه آب و فرهنگ سازی کشت و کاربرد گیاهان دارویی (خصوصاً در فضاهای سبز) به همت محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی با متراِژ 3000 متر مربع در ضلع غربی پارک ائل گلی با هدف بسترسازی مناسب برای آموزش شهروندان و فرهنگ سازی توسعه كشت گیاهان دارویی انجام می‌شود.در حال اجرا است.

حسن زاده تصریح کرد: اولویت نخست در سازمان پارک‌ها، کاهش مصرف آب و استفاده از گونه‌های کم مصرف آب است که به همین دلیل باید اصولی فکر کرده و در کاشت و انتخاب گونه دقت داشته باشیم.

وی، توجه به بحث آموزش شهروندی در این باغ را امری ضروری خوانده و گفت: رویکرد ما بر این اساس است که در باغ گیاهان دارویی آموزش شهروندان توسط محققان مرکز تحقیقات انجام گیرد؛ چرا که این آموزش می تواند برای همه شهروندان جهت شناخت گونه، نوع کاشت و نحوه نگهداری مفید و کاربردی باشد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به بهره برداری از این باغ گیاهان دارویی طی سال آینده، تصریح کرد: همکاری با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با هدف استفاده از تجارب و اطلاعات علمی می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین رئيس مرکز تحقيقات و آموزش كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان ‌شرقی نیز در بازدید از باغ گیاه دارویی معطر اظهار کرد: در کل دنیا باغ های گیاه شناسی یکی از پربازدیدترین مکان ها است و این پروژه که در پارک ائل گلی در دست اجراست، در سالهای آتی و به ویژه در برنامه های "تبریز 2018" می تواند جاذب گردشگران زیادی باشد.

حسین لطفعلی زاده با تاکید بر اینکه در این باغ طرح های قدیمی را به طرح های نو تبدیل کرده و طرحهای تلفیقی استفاده می کنیم، افزود: بعضی از گونه های درختان و گیاهان دارویی در حال انقراض هستند که در این باغ می توان ضمن احیاء آنها شهروندان را با آن گونه ها آشنا ساخت.

وی همچنین از آمادگی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایچان شرقی جهت همکاری با سازمان پارکها و فضای سبز خبر داد و گفت: در تمام زمینه های فضای سبز ما آماده آموزش همکاران و بهره برداران مرتبط با حوزه فضای سبز هستیم چرا که باید تجربه ها و دانش فنی را به جوانان علاقمند و شرکتهای دانش بنیان منتقل کرد.

رئيس مرکز تحقيقات و آموزش كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان ‌شرقی گونه های کاشته شده در این باغ را شناسنامه دار معرفی کرد و اظهار داشت: در این باغ اطلاعات  همه گونه ها در کنار گونه نصب می شود تا گردشگران داخلی و خارجی هم بتوانند با آن گونه آشنا گردند.

لطفعلی زاده با اشاره به شکل هندسی ایجاد شده در باغ گیاه شناسی افزود: از زمانهای بسیار دور گیاه شبدر به عنوان گیاه دارویی در طب مورد استفاده قرار می گرفت از این رو کرتهای ایجاد شده به شکل گیاه شبدر است که گیاهان دارویی، به ویژه گونه های معطر داخل آن کاشته می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار