اصفهان؛

تامین سلامت مواد غذایی با شناسنامه دار کردن مواد غذایی

با شناسنامه دار کردن مواد غذایی می‌توان سلامت غذایی جامعه را تامین کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان در آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی صنایع منتخب و برتر غذایی، آشامیدنی و بهداشتی استان اصفهان ، غذای سالم را یکی از ارکان اصلی سلامت عنوان کرد.

غلامحسین صادقیان شعار سال جاری روز جهانی غذا را « آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا باید تغییر کند» اعلام کرد و افزود: این شعار در واقع اساس برنامه‌ریزی تمام کشورهای جهان برای تامین غذای سالم برای مردم است.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کشور تحقق شعار روز جهانی غذا نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی است، ابراز داشت: از این رو استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه امری اساسی است .

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان مناسب‌سازی نوع و روش تولید محصولات کشاورزی در کشور و به ویژه اصفهان را با میزان آب موجود ضروری عنوان کرد و افزود: برای تحقق این امر نیازمند استفاده از زیرساخت‌های دانش بنیان هستیم در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.

صادقیان با اشاره به اینکه در حال حاضر در امنیت غذایی در کشور و به ویژه در استان اصفهان معضلی وجود ندارد، تصریح کرد: از این رو ضروری است که به سمت بهره وری صنایع غذایی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان تنها مواد غذایی شناسنامه دار در سازمان میادین و میوه و تره بار شهر اصفهان توزیع می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.