اراک؛

13 آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران

امام جمعه اراک با تشریح وقایع آبان ماه در تاریخ کشور 13 ابان را نماد استکبار ستیزی ملت ایران دانست .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ آیت الله دری نجف آبادی  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  و امام جمعه اراک در جمع نمازگزاران جمعه این شهر گفت : در آبان ماه حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در جریان انقلاب رخ داده است که پیروزی انقلاب اسلامی را نزدیک تر کرد.
آیت الله دری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سیزده آبان را یکی از رویدادهای مهم تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت : در این روز به یکباره حیات سیاسی مملو از خباثت آمریکا و عملکرد سازمان جهنمی سیا در ایران خاتمه یافت و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب همواره به فتنه انگیزی و ماجراجویی علیه انقلاب اسلامی ایران مشغول بودند، دستگیر و لانه پر از فساد و جاسوسی آنان هم برای همیشه تعطیل شد.
امام جمعه اراک ، سیزده آبان را نماد استکبارستیزی ملت ایران عنوان کرد و گفت : واقعیات این روز به یادماندنی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
آیت الله دری ،حضور آحاد جامعه را در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان را ضروری دانست و گفت : حضور اقشار مختلف مردم در این روز پشتیبانی و حمایت مردم از آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری را به منصه ظهور می گذارد.
وی در ادامه خاط نشان کرد، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران پس از مخالفت و سخنرانی های متعدد در خصوص کاپیتولاسیون( لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی) از سوی رژیم پهلوی به ترکیه تبعید شد که این مهم مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی در سال پنجاه و هفت بود.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به سفر هیات دولت به استان مرکزی در هفته گذشته هم اشاره کرد و افزود : تعطیلی کارخانه های صنعتی و بیکاری جوانان مهمترین مشکلات این استان است که دولت باید برای خروج این واحدهای صنعتی از رکود و اشتغال جوانان برنامه ریزی های مدون داشته باشد.
وی برخورداری از راه آهن سریع السیر را یکی از نیازهای مردم استان مرکزی دانست و گفت: وجود فرودگاه اراک اگر چه نقش مهمی در توسعه استان دارد اما استفاده مردم از فرودگاه برای سفر به شهرهای نزدیک از قبیل قم و تهران توجیه اقتصادی نداشته و برای این مهم وجود قطار سریع السیر می تواند نقش مهمی هم در صرفه جویی انرژی و هم کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.