گیلان؛

مراقب شگرد جدید بزهکاران سایبری باشيد

پليس فتای گيلان به کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص شگرد جدید بزهکاران سایبری هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گيلان به کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص شگرد جديد بزهکاران سایبری در سوء استفاده از نام و اکانت کاربران در شبکه های اجتماعی هشدار داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی ارسال پيامک های جعلی برنده شدن در قرعه کشی ها را يکی از شگردهای مجرمانه اعلام کرد و گفت: جديدترين پيامک‌های ارسالی با هدف دسترسی به کدهای فعال‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، به کاربران ارسال می شود.

وی افزود: در جدیدترین شیوه، بزهکاران سایبری با ارسال پيامک ‌هايی مبنی بر برنده شدن افراد در قرعه‌کشی از آنان درخواست می کنند کد قرعه‌ کشی دريافت شده را به شماره اعلامی ارسال کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان افزود: پيام ارسالی برای قربانی دارای کد 5 رقمی است که طبق اظهارات بزهکاران، کد قرعه‌کشی است در حالی که کد فعال‌سازی اکانت در شبکه اجتماعی است، متاسفانه برخی از کاربران به محض دريافت کد قرعه‌کشی، فریب خورده، کد را ارسال و بدون توجه به عواقب آن انتظار دریافت جايزه را می کشند.

محمدخانی خاطرنشان کرد: افراد سودجو بعد از دريافت کدهای فعال‌سازی اقدام به ايجاد اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی کرده و از جانب قربانی اقدام به انتشار مطالب غير واقع (درخواست کمک از دوستان و حتی مزاحمت برای آنها) و یا برقراری ارتباط با دوستان و بستگان قربانی می کنند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.