عضویت عراق و تونس برای نخستین بار در شورای حقوق بشر

در انتخابات روز جمعه سازمان ملل، تونس و عراق برای نخستین بار به عضویت شورای حقوق بشر درآمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی عربی، در انتخابات روز گذشته (جمعه) سازمان ملل کشورهای مصر، تونس و عراق به عضویت شورای حقوق بشر درآمدند.

در این انتخابات که برای انتخاب 14 کرسی خالی شورای حقوق بشر و برای تصدی این منصب به مدت سه سال صورت گرفت، مصر با کسب 173 رای، ببشترین آرا را از آن خود کرد و به عضویت این شورا درآمد.

با وجود اینکه آمریکا پیش از این از انتخاب مصر در این شورا ابراز نگرانی کرده بود، وزارت خارجه مصر دستبابی به این کرسی را نشانه جایگاه رفیع و سطح اعتماد سایر کشورها به قاهره در عرصه بین‌المللی دانست.

در این انتخابات، عراق و تونس برای اولین مرتبه توانستند عضو این شورا شوند.

تحمد جمال، سخنگوی وزرات خارجه عراق، اعلام کرد: تلاش‌های مستمر وزارت خارجه عراق در دو سال گذشته، در سازمان ملل و عرصه حقوق بشر، به کسب آرای سایر کشورها و عضویت در شورای حقوق بشر برای اولین بار منجر شد.

روسیه نیز برای اولین بار از زمان تاسیس این شورا در سال 2006، با کسب 112 رای نتوانست مجددا عضو این شورا شود و مجارستان و کرواسی با کسب 144 و 114 رای به عنوان نمایندگان اروپای شرقی، جایگاه روسیه را از آن خود کردند.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اعلام کرد: مسکو سال‌های متمادی عضو شورای حقوق بشر بوده است و در دوره آینده به این شورا بازمی‌گردد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار