زنجان؛

اعطای یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشاورزی استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اعطای یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشاورزی استان زنجان تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان احصای آمار و اطلاعات مربوط به واحدهای نیمه فعال، نیمه تمام و غیر فعال در بخش کشاورزی و تامین مالی این واحدها را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان دانست و گفت: در این راستا 76 واحد نیمه تمام، 89 واحد نیمه فعال و 150 واحد غیر فعال در بخش کشاورزی استان شناسایی شده و تاکنون بیش از 94 طرح نیمه تمام و نیمه فعال کشاورزی در استان تامین اعتبار شده اند.
دکتر حسین جعفری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی به واحدهای تولیدی کشاورزی در استان زنجان تزریق شده است، افزود: تا پایان آبان ماه یک هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
جعفری در ادامه لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: طی سال های اخیر 9 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند و امید است امسال با تخصیص اعتبارات 8 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان به این نوع از آبیاری ها مجهز شوند.
وی همچنین عنوان کرد: استان زنجان طی امسال موفق به کسب رتبه برتر مکانیزاسیون در گندم دیم شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش تولید از طریق افزایش بهره وری را از سیاست ها و اولویت های اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: یکی از مولفه های مهم و اساسی در تحقق این امر، استفاده از نهاده های مرغوب در روند تولید بویژه بذر مناسب و گواهی شده است و در این راستا امسال 17 هزار تن بذر گواهی شده در بین کشاورزان استان توزیع شده است.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.