بیرجنذ؛

خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری +تصاویر

در چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از برترین های خراسان جنوبی تقدیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بخش آشپزهای برتر بتول نقی زاده کاخکی و در بخش رستوران های برتر،هتل ایرانگردی و جهانگردی به عنوان برترین های رویداد سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری  از خراسان جنوبی انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه این رویداد در هتل میثاق مشهد برگزار شد،افزود: استان سمنان و استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این رویداد حضور داشتند.

وی گفت:نمایشگاه غذاهای محلی، برگزاری مسابقه آشپزی، نشست های علمی درخصوص غذا، نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده در تهیه و عرضه غذا و نمایش فرهنگ مذهبی نذری پزی از مهم ترین محورهای این رویداد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود:خراسان جنوبی مانند سایر استان های شرکت کننده، با سه نوع غذای اصلی، سه نوع پیش غذا، سه نوع دسر و سه نوع دمنوش در این رویداد شرکت کرد.
رمضانی از حضور صنعتگران صنایع دستی در این رویداد خبر داد و گفت: صنعتگران صنایع دستی مرتبط با غذا در چهار غرفه و در رشته های سفال ، سرامیک، حصیر بافی، قلمزنی روی مس و نساجی سنتی شرکت کردند.
وی افزود: عرضه عرقیات سنتی و سوغات خوراکی خراسان جنوبی نیز بخش دیگری از برنامه های این استان در رویداد سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری بوده است.


خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری


خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری


خراسان جنوبی یکی از برترین های سفره ی ایرانی،فرهنگ گردشگری

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.