میاندوآب؛

افزایش 70 درصدی کشت کلزا در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از افزایش 70 درصدی کشت کلزا در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، محرمعلی دیانتی  با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال سطح زیرکشت کلزا در اراضی کشاورزی میاندوآب 264 هکتار است.

وی ادامه داد: کشت کلزا نسبت به محصولات زراعی دیگر مقرون به صرفه است و میزان آب مصرفی در این محصول با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه کمتر است و می‌تواند جایگزین بهتری برای سایر محصولات زراعی باشد که نیاز به آب زیادی دارند و برای کشاورزان نیر از لحاظ اقتصادی بهتر است.

دیانتی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 780 تن کلزا از اراضی کشاورزی این شهرستان تولید شود، خاطرنشان کرد: 1.5 تن بذر کلزا در بین کشاورزان شهرستان میاندوآب توزیع شده که از خصوصیات این بذرها مقاومت در مقابل ریزش و سرما است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به ارقام بذرهای اصلاح شده، اضافه کرد: 85 درصد از بذرهای توزیع شده در بین کشاورزان از ارقام هیبرید که شامل ارقام ناتالی، نپتون، هیدرو میل و دانوب است .

این مسئول با بیان اینکه 15 درصد از ارقام بذرهای توزیع شده از ارقام محلی است، تصریح کرد: این ارقام محلی شامل اکاپی و گابریلا است.

دیانتی اذعان کرد: 45 تن کود پاییزه نیز در بین کشاورزان میاندوآب توزیع شده که شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه که در مرحله کاشت کلزا استفاده شده است.

وی اعلام کرد: برداشت زود هنگام کلزا و استفاده دوباره از اراضی کشاورزی برای کشت محصولات موجب تشویق بیشتر کشاورزان برای کشت این محصول می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.