شیراز؛

تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان فارس

تجلیل از پیرغلامان و خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دستور کار صدا و سیما و شورای هیات مذهبی فارس قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس در نشستی که با حضور مختاری رییس هیات مذهبی شیراز انجام شد، گفت: تصمیم برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان تصمیم شایسته ای است که کارهای محتوایی در سطح استان انجام می شود واین کارها را به سطح ویژه ای می رساند و از این طریق می توان کارهای فرهنگی خوبی در شهر شیراز رقم زد و جنب وجوش خاصی ایجاد کرد.
مدیرکل صدا وسیمای فارس: اجلاسیه پیرغلامان فارس اجلاسیه مانا و ماندگار است
نشستی با حضور سهرابی مدیرکل مرکز و مختاری رییس هیات مذهبی شیراز به منظور تجلیل از پیرغلامان و خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سالن کنفرانس مرکز برگزار و در مورد چگونگی این مراسم بحث وگفتگو شد.
سهرابی مدیرکل مرکز ضمن تشکر از کسانی که زمینه ساز حرکت منظم و باشکوه عزاداری در دهه اول محرم بودند گفت: خدارا شکر می کنیم که فرصت بسیار خوبی برای ما ایجاد شد تا بتوانیم شور ونشاط و دلبستگی ودلدادگی مرد م این دیار را با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مرکز به تصویر بکشیم.
وی با اشاره به اجلاسیه پیرغلامان حسینی که هرسال برگزارمی شود گفت: اجلاسیه بین المللی پیرغلامان فارس قابل مقایسه با اجلاسیه های قبل از آن و بعد از آن نبود، باید بعد از خدا به مردم اتکا کرد چرا که هرجا اتکا به مردم بود یک روح و نشاط معنوی در آن دیده می شود.
مدیرکل مرکز گفت: توجه به برنامه های جمعی از جمله شعر، آموزش، پژوهش، برنامه ریزی، نظم و مدیریت، استفاده از قابلیت ها، توانمندی ها را باید در تجلیل از خادمان حسینی شاهد باشیم که همه باید ثبت و ضبط شود صدا و سیما همیشه در کنار هیات مذهبی و مردم هست و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت را انعکاس می دهد.
 مختاری رییس هیات های مذهبی شیراز نیز پوشش و انعکاس مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه استانی وشبکه های سراسری را تحسین برانگیز توصیف کرد و افزود: بنا داریم از خادمام وپیرغلامان حسینی استان فارس وکسانی که دست اندر کار برگزاری اجلاس پیرغلامان در شیراز بودند تجلیل کنیم و با توجه به اینکه تعداد زیادی را شامل می شوند متولدین 1320 به قبل ونیز ادارات وارگان های مختلفی که با ما همکاری داشتند را مد نظر قرار می دهیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.