یاسوج؛

217 هکتار از جنگل ها و مراتع باشت طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: 217 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان، سال جاری در آتش سوخت که تأثیر نامطلوب و بلندمدتی بر طبیعت منطقه دارد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سامان گرجی گفت: امسال هشت فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق شلال دان، کوه عنا، تنگ دالون و دیگر مناطق شهرستان باشت رخ داد.

وی اظهار کرد: در بزرگ‌ترین آتش سوزی سال جاری در این شهرستان که خرداد امسال در منطقه شلال دان رخ داد 98 هکتار از عرصه‌های طبیعی طعمه حریق شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت بیان کرد: میزان آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

گرجی خطاهای انسانی مانند خاموش نکردن بقایای آتش از سوی گردشگران و چوپان‌ها را از مهم‌ترین دلایل آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی ذکر کرد.

وی عنوان کرد: برای کاهش خسارت‌های آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گروه امداد و نجات متشکل از 20 طبیعت دوست در باشت تشکیل شده است.

گرجی گفت: با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع در توسعه پایدار به ویژه برای صنعت گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی بیان کرد: مشارکت تمام گروه‌های مردمی برای حفاظت از این سرمایه‌های خدادادی ضروری است.

بیش از 105 هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان باشت وجود دارد که از این میزان 18 هزار هکتار آن مرتع است.

بلوط، بادام، ارزن و بنه مهم‌ترین گونه‌های پوشش جنگل‌های باشت است.

شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.