رشت؛

رایزنی کارگروه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

نسل جدید با تعلیم و تربیت اسلامی حفاظت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار اعضای کارگروه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تغییر رویه آموزش محوری افزود : قدرت اقناع ، تقویت حس تعلق و اشتیاق به تلمذ از ضرورت هایی ست که در عصر جدال رسانه ایی و شبهه افکنی ، باید با بهره گیری از ذخایر ارزشمند اسلام اصیل در روند فعالیت مراکز آموزشی عینیت یابد و این کار مهم مستلزم داشتن معلمان و مربیانی بصیر و مجهز به سلاح علم و دین است.

آیت الله قربانی با اشاره به هجمه های گسترده ی فرهنگی - رسانه ای دشمنان انقلاب برای انحراف در روند تعالی انقلاب اسلامی ، مخاطب اصلی این هجمه ها را نسل سوم و چهارم انقلاب عنوان کرد و گفت : انتشار برنامه های مخرب هزاران شبکه ی ماهواره ای بیگانه در حوزه ی سرزمینی ایران اسلامی و راه اندازی انواع رسانه های مجازی و اینترنتی ، دلیلی گویا برای لزوم اعمال اقدامات پیشگیرانه دست اندرکاران فرهنگی – آموزشی در حوزه تعلیم وتربیت است.

وی در ادامه به ضرورت تعامل منطقی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برای تحقق عینی تربیت اسلامی در مدارس اشاره کرد و گفت : ایران اسلامی برای جلوگیری از زیاده خواهی دنیای استکبار، تحقق عدالت و حمایت از مظلومان نیازمند داشتن فرزندانی صالح ، بصیر و ولایت مدار است که این کار مهم با نقش آفرینی روحانیان در حوزه فرهنگ و همکاری با معلمان تحقق می یابد.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان همچنین بر لزوم تقویت توان علمی و معرفتی معلمان و مربیان مدارس برای اقناع هرچه بیشتر دانش آموزان در فضای شبهه آلود دنیای کنونی تاکید کرد و افزود : این هدف را با در بستر پیوند علم و دین جستجو کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کارگروه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت : در این سند 43 راهکار مربوط به همکاری و مشارکت حوزه های علمیه با مراکز آموزشی است که زمینه نقش آفرینی روحانیان فرهنگی در مدارس و تعامل سازنده ی آنان با معلمان و مربیان را بیشتر فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی همچنین از راه اندازی کارگروه استانی همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خبرداد و افزود : امامان جمعه نیز باید برای شکل گیری کار گروه های شهرستانی تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا برنامه های پیش بینی شده در سند تحول بنیادین در حوزه علم و دین فراگیر شود.

مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در گزارشی از اجرای طرح امین در 51 مدرسه با ظرفیت 11 هزار دانش آموز و طرح آموزش عملی نماز در 33 منطقه آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود : برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی مربیان تربیتی – پرورشی و ارایه مشاوره ی مذهبی با اعزام روحانیان به مدارس از دیگر برنامه های آموزش و پرورش گیلان است.

حج اسلام و المسلمین اسحاقی مدیر حوزه های علمیه گیلان و صفوی امام جمعه ی فومن هم در خصوص نحوه مشارکت روحانیان در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان نظر دادند و بر ضرورت همکاری روحانیان با متولیان فرهنگی استان تاکید کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.