اهواز؛

آمادگی برای ارائه خدمات به بیماران تنفسی در بارش‌های پاییزی

مدیرگروه طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: اورژانس و بیمارستان برای ارائه خدمات مناسب و به موقع به بیماران تنفسی پس از بارش اولین باران پاییزی را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،دکتر آرش فروزان، مدیرگروه  طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: طی چند سال اخیر به دنبال اولین بارندگی در پاییز شاهد موجی از مراجعه بیماران مبتلا به علایم تنفسی بودیم که امسال هم احتمال می‌رود پس از اولین بارش باران پاییزی با این موضوع مواجه شویم، بنابراین به جهت اهمیت موضوع و تجربه بسیار خوبی که در زمینه ارایه خدمات درمانی در این سال‌ها کسب کردیم، آماده‌سازی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در این شرایط تعداد زیادی بیمار با علایم مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اقداماتی که برای ارایه خدمات به این افراد پیش‌بینی شده است بر پایه تجربه ارزشمندی که حاصل شد و همچنین مستندات علمی است.

مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به منظور آماده‌سازی مجموعه اورژانس و بیمارستان، در وهله نخست جلسه‌ای با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس ستاد مدیریت بحران برگزار و تصمیماتی نیز در این راستا اتخاذ شد. به تبع آن نیز جلسه‌ای با اعضای ستاد مدیریت بحران بیمارستان از جمله رییس بیمارستان، مترون و مسئولان داروخانه و تجهیزات و پذیرش برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

فروزان با بیان این‌که کلیه تجهیزات مورد نیاز برای ارایه خدمات مناسب در زمان بارش باران و بروز علایم تنفسی تامین شده است، اظهار کرد: اورژانس کاملا مجهز است و بیمارستان نیز از لحاظ پشتیبانی در آمادگی خوبی قرار دارد. همچنین با همکاری گروه ریه دستورالعملی برای این منظور آماده کردیم و با دستیاران طب اورژانس برای ارایه خدمات مناسب در شرایط بروز بحران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور داشتیم با دیگر گروه‌های درمانی نیز هماهنگی‌ها انجام شد تا در صورت نیاز به گروه طب اورژانس و ریه کمک کنند. امید است که امسال این اتفاقات برای مردم استان رخ ندهد ولی در صورت پیشامد، آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به مردم وجود دارد.

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: تمام این اقدامات در هر دو مرکز امام خمینی(ره) اهواز و گلستان انجام شده است. کادر پرستاری، درمانی و کلیه واحدهای بیمارستان که در ارایه خدمات مطلوب و همچنین برقراری نظم و فراهم کردن شرایط مناسب در مراکز درمانی آمادگی لازم را دارا هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.