اراک؛

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در استان مرکزی

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله همزمان با سراسر کشور با حضور مدیر کل بهزیستی استان مرکزی آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، در طرح پیشگیری از تنبلی چشم که از امروز آغاز شد و تا پایان آذر ماه در 700 پایگاه ثابت و سیار ادامه دارد ؛ بینایی کودکان 3 تا 6 ساله مورد سنجش قرار می گیرد .
 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در مراسم نمادین آغاز این طرح در مهد کودک آفرینش شهر اراک گفت : تنبلی چشم یکی از دلایل ایجاد نابینایی و کم بینایی در دهه دوم زندگی است و شناسایی و رصد آن در بین کودکان سه تا 6 سال انجام می شود.
دکتر بهروز رفیعی افزود: در گام نخست، کودک توسط مربی، یا بهورز در مهد کودک، خانه بهداشت یا مدرسه مورد معاینه قرار می گیرد و در صورت مشکوک بودن، برای معاینات تخصصی ‌تر به چشم پزشک ارجاع می شود و مورد معاینه قرار می‌گیرد.
وی افزود:با اجرای دقیق این طرح، کودکان مشکوک به ضعف بینایی غربال شده و پس از تشخیص قطعی، تحت درمان به موقع قرار می‌گیرند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به نتایج اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سال 94 اظهار کرد: سال گذشته برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با سنجش بینایی 57 هزار و 862 کودک انجام شد که از این تعداد 2663 کودک توسط مربی مشکوک تشخیص داده شدند.
رفیعی گفت: بهزیستی استان مرکزی سال گذشته رتبه دوم کشور از لحاظ درصد پوشش برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با 87 درصد و میانگین کشوری 72 درصد را از آن خود کرده است.
سال گذشته 54 هزار کودک 3 تا  6 سال در استان مرکزی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند.
خانم امینی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان هم گفت : برای تست بینایی سنجی از دو روش ای (E) چارت و دستگاه بینایی سنجی استفاده می شود .
انتهای
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، پیشگیری ، تنبلی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار