تاج : داورها از باشگاهی جانبداری نمی کنند/به من برای آوردن داور خارجی فشار می آوردند

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت :امروز داوری ما توفیق پیدا کرد که به سیستم رادیویی مجهز شد و خوشحالم که داوری فوتبال ما در این مدت پیشرفت بسیار خوبی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،
 مهدی تاج امروز در مراسم رونمایی از سیستم رادیویی داوران اظهار داشت: از دوستان تشکر می کنم.  از اصحاب رسانه که تشریف آوردند در این جلسه هم سپاسگزارم . از کمیته داوران نیز تشکر می کنم که زحمات زیادی می کشند. علیرضا فغانی المپیک را قضاوت کرده و بهترین داور آسیاست خیلی خوبی است که در جشن ما حضور دارد. از همین جا از فغانی و بقیه تشکر می کنم.
 
وی ادامه داد:قضاوت داوران ما خیلی خوب شده است. زمانی که من کمیته داوران بودم از جاهای دیگر فشار می آوردند تا برای دربی داور خارجی بیاوریم اما به هرجهت از کمیته داوران تشکر می کنم که کار بسیار سختی دارند و پاسخگو هستند. واقعیت این است که هر اشتباه داور سهوی است و کمیته داوران داوری را انتخاب می کندبهترین عملکرد را داشته باشند.

 وی افزود: امروز داوری ما توفیق پیدا کرد که به سیستم رادیویی مجهز شد و خوشحالم که داوری فوتبال ما در این مدت پیشرفت بسیار خوبی کرده است.
 
رئیس فدراسیون فوتبال با دفاع از داوران خاطرنشان کرد: داوری نداریم که بخواهد از باشگاهی جانبداری کند که آبروی خودش را از بین ببرد. هیچ آدم عاقلی این کار را نمی‌کند، هرکسی توانست پیروز شود و هرکسی هم نتوانست شکست می‌خورد.

 تاج با اشاره به متنبه شدن داوران در صورت رخ دادن اشتباه از سوی آنها گفت: با هر کسی از هر تیمی صحبت می‌کنیم، می‌گوید که ما از داوری متضرر شدیم. یک پنالتی یا دو پنالتی برای ما گرفته نشد یا سه چهار گل ما را ندیدند؛ از این صحبت‌ها زیاد زده می‌شود. نمی‌دانیم در نهایت چه کسی منتفع شده و همه می‌گویند متضرر شدیم، اما باید بگویم که داوری هم بخشی از این فوتبال بزرگ محسوب می‌شود و وجه لاینفک آن هم اشتباه کردن است. اشتباه صورت می‌دهد و باید تشکر کنم از مدیران فهیم و مربیان محترم که کلام آنها بسیار سر به زیر شده و دیگر کلام‌های تند به کار نمی‌برند و همه به این شکل شده‌اند. اگر هم اشتباهی صورت بگیرد، می‌گویند اشتباه صورت گرفته و داور اشتباه می‌کند.
 
وی ادامه داد: این اتفاق‌ها رشد فوتبال را در کشور می‌رساند و رشد تدریجی در حال صورت گرفتن است تا به دنیا نزدیک شویم. اکنون می‌بینیم که در فینال جام جهانی هم داور اشتباه می‌کند، اما راحت می‌پذیرند و می‌گویند داور اشتباه می‌کند. آنها شکست را از داور نمی‌بینند و این مسئله را هم اشتباه می‌بینند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به خریداری شدن ست رادیویی، گفت: ست رادیویی نداشتیم و این نقصی برای ما بود. برخی‌ها لیست دادند که خیلی کشورهای دیگر هم ندارند، اما وقتی ما می‌توانیم با این تجهیزات توانایی‌های‌مان را بیشتر نشان دهیم، چه ایرادی دارد که داشته باشیم. بهترین ست‌های رادیویی هم انتخاب شده و از بین دو سه مدل آن را انتخاب کردیم. بهتر بود که شش ماه دیرتر بگیریم، اما بهترین ست رادیویی را خریداری کنیم و از معتبرترین سیستم‌های رادیویی داوری را گرفتیم.

وی درباره اینکه آیا با این شرایط مشکلات داوری کمتر می شود یا نه گفت:داوری بخشی از فوتبال است که اگر وجود نداشته باشد بازی برگزار نمی شود بهتر است قضاوت از داوری را کمتر انجام دهیم تا شرایط بهتر شود. داوران بخشی از عظیم فوتبال هستند و امیدوارم داوری بهتر انجام شود. من تقاضایی که از کمیته داوران کرده ام این است که هرکسی سوالی داشت از آن بپرسد. کمیته داوران باید پاسخگوی اعتراضات باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور حسن کامرانی‌فر در رأس دپارتمان داوری این فدراسیون گفت: روزی که کامرانی‌فر برای این پست انتخاب شد، از او خواستم که در بخش داوری سکون و سکوت در دو سه جا جایز نیست. یکی سازمان لیگ است که نباید سکوت داشته باشد و مثلاً در صورت جابه‌جایی بازی‌ها توضیح داده شود و وظیفه سازمان لیگ این است که مقابل این اتفاقات سکوت نکند و دیگری هم بخش داوری است که نباید سکوت کند. اگر داوران اشتباه می‌کنند، کمیته داوران در حد قوانین و مقررات باید توضیح بدهند. برخی مواقع قوانین و برخی مواقع AFC اجازه نمی‌دهد در مورد همه چیز صحبت شود و قدرت فوتبال به گونه‌ای است که رؤسای فوتبال بر برخی امور نمی‌توانند کاری انجام دهند. رسانه‌ها هم باید این را بدانند و آنها هم دو مسئولیت دارند که یکی رسالتی است که باید انجام دهند و دیگری آگاهی دادن به مردم است که مثلاً قدرت رئیس فدراسیون بر یک اموری نقش نمی‌بندد. رئیس یا مدیر باشگاه که نمی‌تواند مثلاً ترکیب تیم را بچیند، چون این مسائل در اختیار مربیان است و باید این مسائل آگاه‌سازی شود. همین مسئله در داوری هم هست و کمیته داوران و دپارتمان تا حدودی نقش دارند. وقتی داور داخل زمین می‌رود، سلطان زمین است و کسی نمی‌تواند به او چیزی بگوید. اتفاقات خوبی هم در این زمینه در حال رخ دادن است که باید از همه تشکر کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار