صدور مجوز قانونی ازسرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کلینتون

پلیس فدرال آمریکا مجوز لازم برای از سرگیری تحقیقات درباره پرونده ایمیل‌های شخصی نامزد دموکرات‌ها را دریافت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، یک مقام عالیرتبه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز گذشته گفت بازپرسان این اداره مجوز قانونی لازم برای آغاز تحقیقات قضایی درمورد ایمیل‌های به دست آمده از یکی از مشاوران ارشد هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – را دریافت کردند. در حالیکه مشخص نیست اف‌بی‌آی تا روز انتخابات بتواند تحقیقات خود را در این زمینه کامل کند، این نهاد امنیتی به دلیل تصمیم به از سرگیری تحقیقات درمورد پرونده ایمیل‌های شخصی کلینتون در روزهای پایانی رقابت‌های ریاست جمهوری تحت فشار زیادی از جانب ستاد انتخاباتی کلینتون و افکار عمومی آمریکا قرار گرفته است.

جیمز کومی – رئیس اف‌بی‌آی – از روز جمعه که با ارسال یک نامه به مقامات ارشد کنگره از کشف ایمیل‌های جدیدی در رابطه با کلینتون خبر داد، ‌با انتقادات بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. گفته می‌شود ماموران اف‌بی‌آی در جریان بررسی پرونده «انتونی وینر» عضو دموکرات سابق مجلس نمایندگان آمریکا که در سال 2011 به دلیل یک رسوایی اخلاقی از مقام خود استعفا داد،‌ به ایمیل‌هایی دست یافته‌اند که متعلق به همسر او «هما عابدین» است و از آنجاکه این زن از مشاوران نزدیک هیلاری کلینتون به شمار می‌رود و برخی از ایمیل‌های او از سرور شخصی کلینتون ارسال شده است، ماموران اف‌بی‌آی تصمیم به از سر گیری تحقیقات درمورد پرونده ایمیل‌های شخصی نامزد دموکرات‌ها گرفته‌اند. 

کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا از یک سرور شخصی ایمیل برای انجام مکاتبات دولتی با مقامات دولت و وزارت امور خارجه استفاده می‌کرد و از زمانی که این مسئله افشا شد، بررسی ارسال احتمالی اسناد دولتی طبقه‌بندی شده از طریق این ایمیل شخصی در صدر دستورکار اف‌بی‌آی قرار گرفت تا اینکه این اداره در ماه ژوئن پس از تحقیقات اولیه خود با صدور دستور منع تعقیب قضایی کلینتون، پرونده او را مختومه اعلام کرد. اما اکنون با کشف صدها هزار ایمیل جدید برروی رایانه انتونی وینر، این پرونده دوباره به جریان افتاده است.

اف‌بی‌آی روز گذشته اعلام کرد بازرسان این سازمان تاکنون به یافته جدیدی که حکم قبلی وزارت دادگستری آمریکا درباره تبرئه شدن کلینتون و مشاورانش از اتهام ارسال اسناد طبقه‌بندی‌شده را نقض کند، دست نیافته‌اند و حتی شاید تا تکمیل روند تحقیقات نیز به مورد مشکوکی برنخورند. اما رسالت آنها ایجاب می‌کند که ایمیل‌های کشف شده را تا انتها مورد بررسی قرار دهند. 

با این حال، با وجود آنکه کلینتون ضمن استقبال از تصمیم جدید اف‌بی‌آی، از این نهاد قانونی خواسته است نتایج تحقیقات خود را تا پیش از انتخابات به طور کامل در اختیار مردم آمریکا قرار دهد،‌ ستاد انتخاباتی او روز گذشته برای افزایش فشار بر اف‌بی‌آی، در نامه سرگشاده‌ای که به امضای بیش از 100 مقام ارشد سابق وزارت دادگستری آمریکا رسیده است، تصمیم جیمز کومی مبنی بر آغاز تحقیقات قضایی علیه کلینتون را به شدت مورد انتقاد قرار داد. 

با وجود آنکه کلینتون و دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه او هر دو خواستار انتشار نتایج تحقیقات تا پیش از روز انتخابات شده‌اند، اف‌بی‌آی اعلام کرده است به هیچ وجه امکان بررسی کامل ایمیل‌های کشف شده تا انتخابات هشتم نوامبر (18 آبان) وجود ندارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار